Steins;Gate 0 – 7. Bölüm

ss (2018-05-24 at 01.14.07)

Büyük buluşmaya son 1 hafta.

1 haftadır herkes eyvahlar olsun Mayuri öldü ölecek diye hayıflanıp duruyordu. Elbette öyle bir şey olmadı, hatta saatinin durma olayı da tamamen Okabe’nin paranoyasıydı. Saat durma diye bir şey yaşanmadı, zaten bir önceki bölüm dikkatle bakarsanız Mayuri’nin elinde saat falan da yok. O sahnede olan minik bir detay Kagari’nin elindeki bardağın yere düşmesiydi, o andan sonra silahlı abiler giriyordu. Ama bunu cliffhanger niyetine kullanmak ve biraz da izleyiciyi yanıltmak için Mayuri paranoyası olarak verdiler.

ss (2018-05-24 at 01.37.43)

Nae şu an animede en çok özen gösterilen karakter olabilir, çok şirin

Silahlı abilerimizin arkasından gelen motosiklet suitli ablamızı da hemen “aha Moeka demek sendin” diye mimliyoruz. Ama Rounder ekibi neden burada olsun ki? Onların derdi zaman makinesi icadında önemli rol oynayan ekibi kaçırmak ve “işe yaramaz” olarak gördükleri Mayuri’yi öldürmekti. Bu timelineda Kurisu yok, zaman makinesi yok. Acaba Maho’yu mu istiyorlardı? Biz bu düşüncelerle gidip gelirken onlar Kagari’yi çekip alıyor aramızdan. Tüm bu karmaşanın sonunda da günü herkesin şüphelendiği Mr. Braun kurtarıyor. Demek ki bu işin SERN’le bi alakası yok, bunu kesinleştiriyoruz. Dövüş sahnesine verdikleri emeği görünce geçen haftanın animasyonunun niye çöp olduğu anlaşılıyor. Hiç fena değildi.

ss (2018-05-23 at 11.26.55)

Okabe’yle Daru kızların güvenle evlerine ulaştığına emin olduktan sonra laba dönüyorlar. Günün özeti geçiliyor, bu ikisinin dostluğuna animede yer ayırmaları acayip hoşuma gitti. Daru’nun ne kadar adam olduğunu zaten biliyoruz da, Okabe’ye omzunu dayayıp onu taşıması acayip duygulandırdı beni. Bro gibi bro. Okabe diğer kızların eve ulaşmasına kafa yorduğu için olayların yeni yeni farkına varıyor. Haliyle tüm eski şeyler aklına birden gelince anksiyete baş gösteriyor. Daru’nun bilgisi de bir yere kadar olduğu için lafı Steins;Gate’e bağlıyor. Hatta burada Okabe’nin S;G’ye laf çakması ilerde karşımıza caps olarak bolca çıkar bence ahah

Amadeus cephesindeyiz. Malum bir şekilde Amadeus devre dışı olmuştu ve ona ulaşamıyorduk. Yılbaşı gecesinin körü olduğu için Maho bir türlü Leskinen’e ulaşamıyor. Amadeus’a da erişim engellenmiş.

ss (2018-05-23 at 11.26.00)

Kagari, Luka ve Suzuha’nın tapınakta kalması kararlaştırıldıktan sonra Suzuha etrafı kolaçan ediyor. Tapınakta bolca kamera var. O yüzden Kagari’nin güvende olduğundan iyice eminler. Fakat başka bir sıkıntı var, Luka problemi. Nasılki ilk sezonda Mayuri kendini bir şekilde tüm olaylardan dışlanmış hissettiyse, burada da aynı sorunu Luka yaşıyor. Herkesin bildiği bir şey gerçekten var belli; ama onca yıldır onlarla arkadaş olmasına rağmen Luka hissediyor kendinden bir şeyler saklandığını. Ki görüyoruz çocuk kaç bölümdür çabalıyor bir şeyleri ona da anlatsınlar diye. Kagari’yi getiriyor, soru soruyor ama yanıt alamıyor. Hâliyle silahlı şeyler yaşandıktan sonra bari bir şeyleri bilmeye hakkı olduğunu düşünüyor. En sonunda Suzuha’ya açılıyor. Okabe’nin niye ısrarla ondan bir şeyler sakladığını da bu sahnede anlıyoruz. Okabe en azından 1 kişinin dahi olsa bu çirkin olaylara bulaşmadan, hiçbir şey yokmuş gibi normal hayatı yaşayabildiğini görmek istiyor. O yüzden çevresinde ne kadar normallik varsa, Okabe’ye o kadar iyi geliyor. Luka’nın ağladığını görmek üzdü. El Psy Congaree dediğin için olabilir mi acaba Luka 😦

Gelelim bölümün yıldızı Braun’a. Önceki bölümlerde animede ne kadar yansıtılmasa da tam olarak, Okabe’nin FB’den aşırı çekindiği ve korktuğu bir gerçek. Onun yanındayken aşırı huzursuz oluyor ve geriliyor. Neticede bu adam hâlâ Rounder ekibinin bir parçası, onun yüzünden berbat şeyler yaşadılar. Neyse, Okabe sonunda yüzleşiyor. Ama ilk önce emin olması gereken kısım, bu işin arkasında gerçekten Braun’un olmadığı. Tabii Braun öyle kolay kolay bilgi sızdıracak bir adam değil. Mecburen Okabe’nin bir şekilde kendi bilgisini göstermesi gerekiyor. En başından beri onun hakkında bildiği her şeyi patır patır sıralıyor Okabe. Fakat bir sıkıntı var. İlk sezondan da hatırlarsınız ki Rounder ekibinin olayı çöpten farksızdır. Görevde başarısız veya başarılı oldukları an bir kenara fırlatılırlar, yani öldürülürler. Hâliyle Okabe’nin bir anlaşmaya varması gerek. O yüzden sırrını saklayacağını belirtiyor. Braun bu sahnede ayrıca kendisine IBN’le ilgili bir görev gelmediğini de ekstradan belirtmişti, o yüzden harekete geçmesi için bir sebep göremiyor şimdilik. En sonunda Suzuha ve Nae’nin de işe karışmasıyla bir uzlaşmaya varıyorlar. Böylece Kagari ve Suzuha yarı-zamanlı çalışan olarak işe giriyor.

ss (2018-05-24 at 01.04.34)

Anahtar sözcük: Televizyon

Diğer taraftaysa labın yeni 3 kızı dışarıda buluşup bu olayı Yuki’ye hemen yumurtluyorlar. Normalde bu sahnenin labda herkesin içinde yaşanması gerekiyordu ama bu şekilde yapmayı uygun görmüşler. Braun sahnesi aşırı uzun olmasın diye ikiye bölme ihtiyacı hissettiler sanıyorum. Bizimkiler polise haber vermek istememişler, Daru durumu “kimse bir laba 2. kez saldırmaz” diyerek kurtarmış. Hâlbuki sebebi basit, Okabe dikkat çekmek istemiyor. Polise gidip daha da işi niye zorlaştırsın sonuçta. Kızların konuşmasındaysa dikkatimizi Yuki’nin kolundaki bandaj çekiyor. Önceki gün işi çıktığı için partiye katılamamıştı hatırlarsanız. Eh biz bu mevzuyu sanki bir yerlerden hatırlıyoruz:

Braun’la olan konuşma bittikten sonra tekrar labdayız. Bu sahnede yani bütçe yine suyunu mu çekti bilmiyorum, karakterler konuşurken yüzlerinin oynadığını görememek beni deli ediyor. Zaten bir sürü yeni karakter eklendi, hem sesler birbirine karışıyor hem de mimiklerini göremiyoruz. Resmen tasarruf ediyorlar sağdan soldan tek çekim manzaralar göstererek. Üstelik karakterlerin sadece gözüne veya sadece ağzına odak yapmaları aşırı sinirimi bozuyor. Uzaktan şöyle tüm suratını gördüğümüz kısımlarda da 3 saniye falan ağızlarının oynadığını görüyoruz, sonra yine değişiyor. Neyse. Burada gösterilen manzaraların size tanıdık gelmesi gerek. Okabe’nin Kurisu’yla IBN taşırken geçtiği yollar, Radyo Binası (hatta bir tabeladaki Fork=Çatal kelimesi) ve ilk d-mail gönderildiğinde Okabe’nin geçtiği cadde. Adeta kapanıştan sonra yaşanacak olayın habercisi gibiydi bir çeşit.

Bu slayt gösterisi için JavaScript gerekir.

Labda herkesi birlikte çalışırken görmek beni bayağı duygulandırdı. Faris adamlarına etrafı kolaçan etmesini söylüyor, Kagari zaten tapınakta güvende. Herkes bir şekilde elini taşın altına koyuyor. Luka’yı yine burada öne çıkmak için çabalarken görüyoruz ama Okabe onu maalesef yine reddediyor. Mayuri ve Luka’nın bu işten uzak kalması önemli. Neyse toplantının önemli konusu Braun’un fark ettiği K-6205 kodlamasıydı. Bunun ne olabileceği üzerine uzunca düşündükten sonra Kaede ilk atağını yapıyor ve Köchel numaralandırması fikrini öne atıyor. Bu sistem Köchel isminde bir müzisyenin Mozart parçalarını kronolojik olarak numaralandırmasına deniyor. Fakat K ile başlayan numara 6000’in üzerinde bir sayı olduğu için, Mozart’ın en az 6000 parçası yoktur herhalde diye vazgeçiyor.

Fakat Mozart olayı, bazı izleyicilerin ilk haftalarda Salieri muhabbetiyle fark ettiği üzere, Wolfgang Amadeus Mozart ismini ön plana çıkarmış oluyor. Önce Salieri, sonra Amadeus ve şimdi de bu numaralandırma sistemi derken Okabe bir şeylerden işkillenmeye başlıyor hâliyle. Maho’ya sormayı akıl ediyor ve Amadeus’un kapalı olduğunu hatta birinin onu ele geçirmiş olabileceğini öğreniyor. Tam yeteri kadar yusuf yusuf olmadık derken Amadeus’un kendisi arıyor. Açsa bir türlü, açmasa bir türlü. Mecburen açıyor ve Amadeus’un yardım istediğini cızırtılar eşliğinde duyuyor. Tam korku ve paranoya had safhadayken sonunda olan oluyor ve Reading Steiner aktifleşiyor. Anime nedense burada sayıyı tam olarak göstermek istememiş, muhtemelen kapanıştan sonraki sahne adına biraz soru işareti oluşturmak için yapmış bunu. Ben de o yüzden bir şey demiyorum, eğer haftaya belirtmezlerse söylerim divergence meter numarasını. Kapanış sonrası için hiçbir şey demiyorum, bence hiç gerek yoktu bu bölüme koymalarına. Tüm revealin içine etmişler, keşke haftaya bırakılsaydı.

1527093831564

Gelecek Hafta

Reklamlar

14 thoughts on “Steins;Gate 0 – 7. Bölüm

  1. Animeyi izlerken bir çok detayı kaçırıyorum. Senin yaziların bana çok yardımcı oluyor. 😊
    Son sahneden sonra bir hafta nasıl geçecek hiçbir fikrim yok. 😔

    Liked by 1 kişi

  2. Öncelikle, o gruptaki kızın Yuki Amane olabileceğini düşündüm ve emin gibiydim. ama Steins;Gate’in fan yapımı wiki’sine baktım. Yuki Amane 162 cm ve Kagari 165 cm (Adult) olarak girilmiş.O sahnedeki yüzü görünmeyen kız Kagari’yi geriye doğru çekerken arada bayağı bir boy farkının olduğunu gördüm, Kagari daha kısaydı. Bu da demek oluyor ki o kız Yuki Amane değil. Sherlocked.

    Beğen

  3. Hımı, Miina, aklıma ne takıldı bak… World line’a timeline demen yanlış olmuyor mu? Çünkü zaman değişmiyor ki; evren değişiyor. Çizgi aktif bir evrenden yeni aktif evren olacak inaktif bir evrene taşınıyor. Aşırı gereksiz yazdım ama gomennn

    Beğen

    • Evet doğru diyorsun da elime en yatkın o geliyor ya. Uzun uzun onların tanımlarını yazmak zoruma gidiyor yok attractor field yok bilmem ne. Neyi kastettiğimi anlıyordur herhalde millet 😦

      Beğen

Düşüncenizi Paylaşın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

w

Connecting to %s