91 Days – Keikaku Doori!

flkMYcP

Bir önceki yazıda bahsettiğim gibi bu yaz sezonunda fazlasıyla severek izlediğim bir yapım 91 Days. Mafya yapımlarının kaderi olduğu üzere bir yerden sonra kim kimin eniştesi, kim kimin kayınçosu derken ipin ucu kaçıyor. Bu noktayı aydınlatmak, üzerine de biraz ailelerin dedikodusunu yapmak üzere 91 Days yazı serisini başlatmaya karar verdim. Yazı şu an için 6. bölüme kadar olan kısımla ilgili minik spoiler içerebilir.

Şimdi şöyle hikayenin bile nerede, ne amaçla geçtiğini anlamayan kafası karışmış arkadaşlarımız için giriş yapalım. Tahminimce 1920-1930 yıllarında geçiyor yapımımız; içki üretiminin, satışının vs yasaklandığı yıllar. Ne kadar alkol varsa karaborsaya düşmüş, mafya işin içine karışmış. İlk giriş sahnesinde, ana karakterimizin ait olduğu aile Lagusa ailesi. Bu aile Vanettiler tarafından katledilince, geriye sadece Angelo Lagusa kalıyor. Fakat biz bu ismi pek duymayacağız çünkü karakterimiz Avilio Bruno ismiyle dolaşacak.

Şu ana kadar seride 4 ailenin isimlerini gördük: Lagusa, Vanetti, Orco ve Graccia. Tek tek bakalım bu ailelerin en ön planda olan üyeleri kimler.

Lagusa

Animenin ilk bölümünde öldürülen kişiler bu aileye mensuplar. Pek bir şey anlaşılmasa da, sanıyorum ki bu aile normalde Vanetti’yle ittifak içerisindeler. Fakat Vincent, Nero ve Clemente (+dördüncü kişi) gidip ailenin başındaki donu öldürüyorlar. Başta baba Lagusa gidip Orco ailesinden şüpheleniyor, demek ki daha o zamandan düşmanlar Orco’ya. Tam emin olmamakla birlikte sanırım “şu anki” Vanettiler o zaman öldürülen donun suçunu seneler önce Orco’ya yıkmış olabilir. Buralar henüz aydınlanmadı.

Testa, Elena, Luce ve Angelo Lagusa olmak üzere dört kişilik minik bir Stark hanedanlığı adeta. Sadece Angelo yaşıyor ve Avilio Bruno ismini kullanıyor. Kendi halinde kaçak hayatı yaşarken kimden geldiği belirsiz bir mektupla intikamını almak üzere gaza geliyor. Böylece her şeyin başladığı yere geri dönüyor. You know nothing Angelo.

ss (2016-07-27 at 02.32.57)

Ayrıca Corteo isimli bir arkadaşımız daha var. Mafyadan nefret ettiğini söylese de, yasadışı alkol ürettiği için onu da peşimize sürüklüyoruz. Fakir bi ailedenmiş kendisi, Elena zaman zaman yardım ediyor gibi görünüyor. Katliamdan önce evimizden çıkan son kişi bu arkadaş. Hadi o zaman neyse de, son olaylar için konuşursak şahsen bu çocuktan çok şüpheleniyorum. Hazır dördüncü bilinmeyen kişi muhabbeti çıkmışken, ihanete hazır olalım.

Vanetti

Serinin şimdilik Lannister hanedanı bunlar. Liderleri Vincent Vanetti bir ayağı çukurda olduğu için yerini yavaş yavaş Nero Vanetti’ye bırakmaya hazırlanıyor. Orco ailesiyle ezelden beri düşmanlar fakat daha fazla çatışmayı kaldıracak gibi durmuyorlar. Bu yüzden Graccia ailesiyle ufak ittifaklar içine giriyorlar pek istemeseler de. İçki sektöründe Moonshine üzerinden yürüyorlar. Ayrıca Corteo’nun yaptığı muazzam içkilerle de yollarına devam edecekler gibi görünüyor. Sektörün tamamen alkol üzerine döndüğü yıllarda eğer bu işin zirvesindeyseniz, düşmanınız haliyle çok oluyor.

91-Days-02-16
Vincent Vanetti: Abimiz ailenin babası oluyor. Avilio’nun intikam listesinin başında geliyor. Otoritesi sarsılmış bir abimiz. Frate ve Nero adlı iki oğlu var. Ölünce Nero başa geçsin istiyor.91-Days-05-3


Nero Vanetti
: Kızların kalbini çalacak tatlılıkta Jaime Lannister kılıklı bu kardeşimiz de seri boyunca hep bir şeylerden kaçıyor. Özetle herkes bu kardeşimizi öldürmek istiyor, Avilio dahil.

Flatte


Frate Vanetti:
Arkam rahat olsun da şerefim önemli değil kafasındaki bu arkadaşımız, Orco’ya Nero’nun cesedini verelim de Graccia bizi korusun amacı doğrultusunda yapıyor hamlelerini. Eniştesiyle kamkiler.

02_Cap_0019-1024x576


Fio Vanetti – Ronaldo Graccia:
Bu da eniştemiz, yanındaki güzellik de kızımız. Graccia’yla aramız iyi olsun diye dostane bir evlilik yapıyoruz. Fakat Ronaldo tam bir kalleş, Nero ölsün Frate başa geçsin istiyor.
91-days-04-01-vanno-clemente

Vanno Clemente:
Çok da derinine inemediğmiz bu tatlı kardeşimiz de Nero’nun yakın arkadaşlarından. Avilio’nun listesinde yer alıyordu kendisi. Bir de sanırım Fio’ya karşı hisleri var, idi.

91-Days-06-4

Nero’nun ekibinden bu abiler de soldan sağa Volpe, Valbero ve Corteo. Vanetti ailesinden olmalarına rağmen Ronaldo-Frate ittifakına karşı çıktıkları için taraflarını belli etmek zorunda kalıyorlar. Corteo zaten bildiğimiz Corteo, bizim bile görmediğimiz içki mahsenleriyle epey içli dışlı. Nero’yu mu yoksa bizi mi destekliyor pek emin değiliz.
ss+(2016-08-17+at+12.43.25)
Tigre:
Aynı şekilde Nero’nun ekibinden olan bu kardeşimiz de 5. bölümde tarafını belli ediyor. Ekibi tanıdıktan sonra 5. bölümün malikane sahnesindeki her bakış anlam kazanıyor zaten.

Orco

Gelelim memleketteki tüm pisliğin toplandığı aileye. Bunlar da tıpkı Vanetti gibi aman Ali Rıza Bey ağzımızın tadı kaçmasın diyerek yapıyorlar hamlelerini. Güzel lazanya restoranları var. Ama illa biz de içki sektörüne girelim kuru kuru lazanya olmuyor diyerek gözlerini Vanetti ailesinin yaptığı sağlam alkole dikmiş durumdalar.

2016-08-16-10-49-51-91-days-03-10-don-orco
Don Orco: İnsanı yemek yemekten soğutan bu abimiz eğer yemeğin tuzunu bile ayarlayamazsanız sizi öldürecek kadar sayko bir duruş sergiliyor.

 

91 Days 5
Serpente: İşte çarşının karışmasına sebep olan adam. Orco ailesinin pek değersiz üyesi. Fakat cesedi ortadan kaybolunca bir anda ortalık Umineko’ya dönüverdi. Fango’nun adamı kendisi.

02_Cap_0051-1024x576


Fango:
He-man kılıklı ceylan bakışlı bu kardeşimiz de Fango. Bir seveni yok, Orco ailesinden uzaklaştırılmış. Adamlarını alıp adaya kaçıyor. Sado mazo takılır. Bu abla hep yanında takılıyor.

 

Diğer Arkadaşlar

Seri boyunca “siz kimsiniz yav” dedirten, animede adam gibi rolü olmasa da 100 kez ismi geçen şu iki arkadaşı da ekleyiverelim.

1
Cerotto: Vanetti ailesine bizimkileri yönlendiren kendi halinde bir eleman aslında. Talihsiz kaderi ve biraz da saflığı yüzünden Serpente’nin cesedini bulduğu gibi başkasına satmasıyla başı belaya giriyor.

Scusa


Scusa
: Serpente’nin cesedini alan abimiz de bu. Devlete bağlı çalışan memur abimiz boş zamanlarında ceset topluyor. Aklınca cesedi Vanetti’ye satarak olay Graccia’nın kulağına gitmesin diye çabalıyor.

 


7. Bölüm

ss+(2016-08-22+at+04.05.08)

Şimdiye kadar sanki her gün evden abdest alarak çıkmış gibi işi rast giden Avilio hala Don Vanetti’ye ulaşamadı. Zaten hemen gidip öldüreceğini düşünmüyorum, uzun uzun konuşmak isteyecektir. O güne ait güzel bir flashback alıp, işin başka yüzünü bize göstermelerini umuyorum. O zaman bakalım intikam ateşi hala yanacak mı.

Israrla gün sayan ama 91 güne elbette sığmayan bölüm numaraları da işkillendiriyor. Ben 12 bölüm sürer, bu da yaklaşık 3 ay eder = 91 güne tamamlanmış olur diye düşünmüştüm. Ya ileride hızlıca skip yapacaklar ya da bu işte bir iş var 😀

Adam king beyler

Adam king beyler

Nero’nun da bu kadar saf olduğuna inanmak istemiyorum. Gözünün giderek söndüğüne, giderek nefretle doluşuna şahit oluyoruz her bölüm. Avilio da iyice kızışmaya başladı zaten “benim de bir erkek kardeşim var yakında onunla tanışacaksın” diye aklınca foreshadowing yapıyor. Nero, Avilio’dan ne kadar şüpheleniyor bilmiyorum ama senaryonun böyle gitmesine izin vermemeleri lazım. Nero öldü anime bitti yapacaklarsa hiç yapmasınlar bence.

Her şey bir yana Corteo’nun tüm bu olaylar olurken hiçbir şey yapmadan öylece takılması da ayrı sinirimi bozuyor. Adam ben ekmeğimin derdindeyim diyip sadece işini yapıyor, çocukluk arkadaşı ölmüş kimin umrunda. Avilio da salak gibi oturmuş tüm planlarını Corteo’ya anlatıyor, bence bu kadar güvenmesi saçma. Corteo’nun arkadan Graccia ile işbirliği yaptığını düşünüyorum. Sonuç olarak Avilio’nun planı Graccia’nın işine gelecektir, Vanettilerin temizlenmesini kim istemez. Ronaldo da arada kaynayıverdi gerçi.

"Sallandıracaksın bunları köprüden bak bakalım bir daha yapıyorlar mı"

“Sallandıracaksın bunları köprüden bak bakalım bir daha yapıyorlar mı” temsili

13123123

Fio’nun bebek haberini aldıktan sonra adeta bir Cersei Lannister’a evrilmesi de güzeldi. Sen Vanetti kızısın bu nasıl karaktersizlik diye içim içimi yiyordu kaç bölümdür. Serideki tek dişi karakterin kırbaçlı abla olması canımı yakıyordu. Ronaldo’nun ölümünü de Frate’ye kitlemeleri komikti. Graccia ne kadar yer bu hikayeyi bilmiyoruz tabi. Yavaş yavaş kendilerini göstermeleri an meselesi. Şu ana kadar her ailenin para kazandığı noktalar belirtildi. Vanetti alkole ağırlık vermiş, Orco ise yemekten ilerliyor. Graccia da sanırım ot satarak güce kavuşmuş. Yakışıklı Frate’mi de ne hale sokmuş müptela etmiş pislik Ronaldo. Avilio’nun bile bir şey yapmasına gerek kalmadan kendi sonunu kendi hazırladı.

ss+(2016-08-22+at+04.38.36)Avilio planları demişken, bence planında bazı sıkıntılar var. Sorun çıkaran herkesi vurayım işim kolaylaşsın Nero bana güvensin dedikçe karşısına gelen sorunlar daha da büyümeye başlıyor. Nero’yu sıkıştıracağım derken yavaş yavaş kendisini de sıkıştırmaya başladı. Adam sayko, illa Nero’nun da tıpkı kendi yaşadığı gibi tüm ailesinin gözünün önünde ölümünü izlemesini istiyor. Bunu yapayım derken karşısında kapı gibi Graccia’yı bulduğunda ne yapacak göreceğiz. (Halbuki Nero’nun ne suçu var, babası ne yapmasını istediyse onu yapmış. Yiyorsa Vincent’a yapsana aynısını, buldunuz kuzu gibi Nero’yu yüklenin üstüne 😦 Babasından da hayır gelmiyor zaten, ne varsa amcada var. )

Gelecek hafta

Gelecek hafta

Reklamlar

Düşüncenizi Paylaşın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s