Owarimonogatari – 2

ss+(2015-10-11+at+09.37.17)

Birisi şu kıza çikolata verse, ortada Riddle falan kalmayacak arkadaşlar. Kız resmen tatlı krizine girmiş, nasıl görmezsiniz?

Bu bölümle birlikte Sodachi Riddle’a başlamış olduk. Bir sonraki bölüm de yine Sodachi Riddle olacak ve sonrasındaki 2 bölümlük Sodachi Lost’tan sonra daha heyecanlı bölümlere geçeceğimize inanıyorum. Bu arcların çevirisi pek zor bulunduğundan, ben de sağdan soldan okuduğum üç beş şey haricinde bilgili değilim. O yüzden heyecanla beklemekteyim neler çıkacak bu arctan diye.

ss (2015-10-11 at 11.15.24)

Öncelikle söylemem gereken bir şey var. Bir önceki bölüm neyse de, bu bölümde iyice Umineko havasına tam olarak girdim. Gerçekten Umineko’nun bilinmeyen X parodisini izliyor gibiyim. İlk bölümdeki “suçluyu bulma” oyunundan tutalım, dedektifçilik kısmına kadar tamamen Umineko’yu andırıyor bana bu arclar. Bilmeyenler için şöyle basitçe özetlersem:

umineko-no-naku-koro-ni-chiru-episode-5-end-of-the-golden-witch-4301855Umineko’da Beatrice isimli bir cadı, Battler isimli ana karakterimizden delicesine nefret eder. Ama ileride onu aslında sevdiğini, fakat Battler’ın işlediği bir “suçtan” dolayı nefret ettiğini öğreniriz. Bu suçunu hatırlaması içinse ona türlü türlü bulmacalar (riddle!) sunuşunu izleriz. İleride bu suçun, Battler’ın 6 sene önce yaptığı bir şey olduğunun ipucunu alırız. Lakin Battler’ın bunu hatırlamayışı, Beatrice’i iyice deli eder ve en sonunda ortadan yok olur. Sonuç olarak tüm olay, Battler’ın 6 sene önce verdiği sözü tutmamasından kaynaklanmıştır.

Tüm bunların yanında Battler’ın yanında ona yardım eden bir dost vardır, ismi Bernkastel. Tabii ki Bernkastel burada sadece “gizem” rolünü oynamaktadır, gerçekte Bernkastel yoktur. Bernkastel sadece tüm bu süreç boyunca öğrenilen “gerçeklerin” somutlaştırılmış halidir. Battler zamanla gerçeklerin canını yaktığını görecek ve Bernkastel’e düşman olacaktır.

Açılış şarkısının “Mathemagics” oluşu ve üzerine Inoue Marina’nın Umineko’dan bir karakteri seslendirmiş olması da üzerine baharat oldu. Ayrıca o açılış şarkısı bana şunu hatırlatmadı değil:

Açılışın benim gibi simetri manyaklarını mümkün olduğunca tatmin ettiğini söylemek mümkün. Yine de ilk açılış kadar güzel değildi. Bazı sahnelerde, Sodachi’nin Araragi’nin kulağına bir şeyler söylediğini görüyoruz. Ayrıca kısa kısa geçseler de gözlerden kaçmıyor, cıbıldak Sodachi’yi yakalıyoruz:

ss+(2015-10-11+at+09.43.16)

Neyse Umineko kıyaslamalarıma döneyim. Bölümde Sodachi resmen Araragi’den 5 sene önce yaşanmış bir şeyi hatırlaması için yalvarıyor gibiydi. Görünen o ki, Araragi’ye mektubu veren ya Sodachi ya da Sodachi bu mektupla ilgili bir yardımda bulunmuş ve Araragi onun yardımlarını görmezden gelmiş. Yani ne bileyim, kim 3 mektup koyup da işin içine bilmece katabilir ondan başka?

ss (2015-10-11 at 11.05.20)

Hah bir de, Ougi’yi Araragi’ye yardımcı olan “Bernkastel” olarak düşünürsek. Ougi’nin aslında olmadığına iyice inanmaya başladım. Sanki içimizdeki gerçekleri, yüzleşemediğimiz ve kaçındığımız şeyleri temsil eden bir karakter gibi Ougi. Biz bir şeyleri unutmaya başladıkça Ougi’nin daha da güçlenmesi gibi sanki. Tam olarak emin değilim ama böyle bir teori atayım gitsin. Yani ortada Ougi’nin Kanbaru’ya “erkek” olarak gözükmesi diye bir şey var ve Kanbaru buna şaşırsa da sonradan umursamıyor. Kendisinin erkeksi bir karakter olduğunu, lezbiyen oluşunu falan biliyoruz yani. Geri geri bisiklet sürmek gibi imkansız bir şey yaparak bile Kanbaru’nun koşu hızına yetişmesi var. Tüm bunları çürüten sahne, hem Kanbaru hem de Araragi’nin aynı anda Ougi’yi görmeleri sanırım. Kanbaru tanıştırıyordu malum.

ss (2015-10-11 at 10.45.21)

Neyse. Ougi ve Araragi eski okullarına giderler ve Ougi bir an ortadan kaybolur. Ougi’yi bir saniyeliğine Nadeko’nun dolabının önünde görürüz. Bir saniye sonra da Ougi oradan yok olmuştur ve Araragi aynı noktaya yürümektedir. Şimdi buraya bir parantez açalım. Hikayenin zamanlamasına bakarsak, şu an bulundukları zaman diliminde henüz Nadeko Medusa gerçekleşmemişti. Burada ufak bir göz kırpma yapıyor olabilirler, Nadeko’nun Ougi’yle karşılaştıktan sonra ilk yılanı ayakkabılığında gördüğünü düşünürsek.

ss (2015-10-11 at 10.45.39)

Daha sonraki sahnelerde binaya falan giriyorlar. Burada da çok ilginç göndermeler var aslında eğer dediğim şey bir nebze doğruysa. Ougi, liseden öncesini hiç hatırlamadığını söylüyor. Ortaokul, ilkokul hiçbiri yok. Sanki daha yeni doğmuş gibi hissediyor. Sanki lisede bir yerden itibaren bir şeyler Ougi’nin doğmasını mı tetikledi ne?

ss+(2015-10-11+at+10.56.55)Yer yer Araragi’nin kendini sorguladığını da görüyoruz, Ougi’yle niye bu kadar ayrıntısına kadar çok konuştuğunu veya yalan söylemeden Ougi’nin her sorusuna cevap verişini anlayamaması gibi. Kapıdan girdiklerinde anne-babasının polis oluşu gibi bir detayı bile söylüyor mesela. Ougi’nin o “aslında biliyordum ama yine de şaşırmış numarası yapayım” ses tonu beni gıdıklıyor valla.

ss (2015-10-11 at 10.58.15)

Asıl ilgi çekici kısımsa, ilk bölümde Araragi’nin içinden geçirdiği ama söylemediği “Kotonaru” kelimesinin, bu bölüm Ougi’nin ağzından çıkmasıydı. Sanki Araragi’nin zihnini okuyormuş gibi, üzerine basa basa söyledi o kelimeyi. Tam bu sahnede, Araragi’nin arkasındaki aynaların sanki “kendi kendisine konuşuyormuş” izlenimi yaratması da gözlerden kaçmıyor. Bu kadarı da tesadüf olamaz herhalde <_<

ss (2015-10-11 at 11.00.06)

ss (2015-10-11 at 11.12.41)Neyse tüm bu teorileri geçersek, bölümde Senjougahara’nın yer alması güzel bir unsurdu. Tokat sahnesinin güzelliği tartışılmaz. O sahnede ufak bir ayrıntı var onu da ufak bilgilerimle aydınlatayım. Senjougahara’nın güçlü yumruğuyla Sodachi bayılıyor, evet. Tam o esnada Senjougahara da Araragi’ye “ben de bayılacağım, bundan sonrasını sen halledersin” diyor. Ve bayılmış gibi yapıyor. Bunun sebebi de şu: O an tüm sınıf orada aslında. Senjougahara sınıfta “çelimsiz, hasta kız” olarak bilindiğinden, böyle bir sahneden sonra “bakın ben de bir tokatla yere devrildim” havası yaratmak istiyor. Lakin surat dehşet.

Şu kız 2 bölümdür sizin arkanızı topluyor utanın be ;_;

Şu kız 2 bölümdür sizin arkanızı topluyor düştüğü hale bak utanın be ;_;

Müziklerin giderek güzelleştiği bir yana, görsellerdeki ışıklandırma beni deli etti bu bölüm. Sodachi sahnelerinde pencereden vuran bembeyaz ışık, Sodachi’nin beyaz saçlarını müthiş kalitesiz göstermiş. Karakter resmen beyazlığın içinde kayboluyor. “Dark” havası vermek için arada grileştiriyorlar ortamı, o zaman güzelleşiyor.

Haftaya şu mektubu görelim artık.

ss (2015-10-11 at 11.20.26)

Reklamlar

Düşüncenizi Paylaşın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s