Touhou 15: Legacy of Lunatic Kingdom

Uzun zamandır beklenen oyun sonunda geldi. Oyuna saaaaaaatlerimi ve de saaaaaaaaaaatlerimi verdikten sonra artık bir inceleme yazısı yazıp tüm heyecanımı boşaltayım istedim.

Son çıkan saçma sapan Touhou oyunlarından bu yana ilk kez bu kadar heyecanlandım diyebilirim. Ya elbette oynanabilir şeylerdi ama benim için UFO’dan bu yana beni heyecanlandıran bir oyun gelmedi. Ten Desires’ı da sırf Seiga için seviyorum. Neyse bu oyun ile ilgili söyleyebileceğim tek şey, her karakter çok sevilesi. Hele Clownpiece karakteri şu an Touhou’yla içli dışlı olmayan insanın bile önüne çıkıp duruyordur çoğu sitede şimdiden. Tumblr’da epey popi olacak bu karakter buraya yazıyorum.

LoLK gerçekten sıkmıyor, kendine müthiş bağlıyor.  Karakterlerin keyifliliğinden midir, “pureness” liğinden midir nedir bilmiyorum sinir de olsam müthiş keyif alıyorum oynarken. “Geçicem ulan bu sefer geçicem” diye dalıyorum. Ten Desires’tan sonra çıkan oyunlarda geçemeyince amaaaaan diyip bırakırdım. Hikayeden olsa gerek, bağlayamıyordu beni o oyunlar. Burada “Moon” konusu ve üzerine Reisen’in de oynanabilir karakter olması insanı cezbediyor. Tabii, always choose Reimu.

Aslında oyunun demosu çıkalı çok oldu ama ben hiçbir şey okumadım Spoiler olmasın diye. Kendim oynayıp görmek istedim. Oyunda toplamda 2 mod var, Pointdevice ve Legacy. İkinci mod zaten bildiğimiz Touhou lakin ilk mod yeni bir şey. Toplamda 1 canınız var ve öldüğünüzde normalde oyun size “Continue?” diye sorar ve Full Power modda devam edersiniz. Tabii hikaye bittiğinde bad end olur. Ama burada 1 canınız bittiğinde oyun sizi son checkpoint noktasına geri döndürüyor. Yani tam boss dövüşünün ortasında ölseniz bile oyunun sizi taa Stage’in en en en başına atma ihtimali var. Geçilemeyen stageler için çok sinir bozucu olsa da, oyunu en baştan defalarca oynamaktan kat kat iyi buldum bu modu. Oyundan kopmuyorsunuz, hatta aksine Stage’i yavaşla ezberlediğinizden geçme şansınız da artıyor. Ayrıca Pointdevice modu bildiğiniz Save alma gibi, oyundan çat diye çıkarsanız kaldığınız yerden devam edebilme şansınız da var. Bu Pointdevice moduna can veren şey de “Hourai Elixir” oluyor diye duydum. Yani konu “Gensokyo’ya dadanan Lunarianlar” olunca, savaşa direk olarak girmese de yardım niyetine kendi Elixir’ini veriyor Eirin. Güzel bağlamış sanki. Buraya minik bir düzeltme yapalım, direk Hourai Elixir değil de, minik bir versiyonunu veriyormuş.

Bir diğer dikkatimi çeken şeyse “Grazing” esnasında ekrandan aşağıya düşen itemlerin titreyip havada asılı kalması oldu. Yani biraz daha Grazing yani sıyrılma üzerine olmuş oyun. En başta itemler havada asılı kalınca noluyoruz dedim 😀 Ayrıca Stage ufak bölümcüklere ayrılmış. Her birini geçtiğinizde oyun size düşmanların kaçını öldürdünüz, Graze puanınız kaç, o bölümü kaç kere tekrarladınız tarzı istatistik değer veriyor. Bu değere göre de Item kazanıyorsunuz. Oynadığıma göre yanlış bilmiyorsam Pointdevice modundayken 1 adet bomba alırken, Legacy modunda 1 can alıyorsunuz. Ayrıca bu istatistik değerine göre de Checkpoint noktası belirleniyor sanırım, belirli bir yüzde değerini karşılamanız gerekiyor olabilir.

Karakterler

e0088742_20171870

Söz konusu Lunar şeyler olur da Reisen olmaz mı? Tabii ki de olur, hem de oynanabilir karakter olarak. Bu haberi zaten uzun zaman önce malesef almıştım, şahsen oyun içinde görsem daha çok şaşırırdım. Reisen Touhou evreninde en sevdiğim 5 karakterden biridir, hep onunla oynamak nasıl olur diye düşünürdüm. Müthiş olduğu kadar dikkat dağıtıcı diyebilirim. Güçlendikçe attığı bulletlar çok yer kaplamaya başlıyor ekranda ve nedense dikkatimi müthiş dağıttı. Reimu’ya geri döndüm o yüzden. Sanae’de de sıkıntı yok, henüz Marisa ile oynamadım.

7c02a494ea930574af09f9553381c2c2

Ayrıca düşmanlarımız nedense “amaaan burası çok sıkıcı biz zaten güçlüyüz dövüş hiç sarmıyor” havasındalar. Böyle gerçekten müthiş güçlülermiş de, sırf eğlence olsun diye bizimle dövüşüyorlarmış gibi (öhöhöm bazıları öyle zaten öhöhöm). Stage 1’den itibaren böyle bi küçümsendiğinizi hissediyorsunuz. Yine de hırslanamıyorsunuz, siz de eğlencesine oynuyorsunuz. Neyse.

Oynanabilir karakterlerin dışında toplamda 7 karakterimiz var.

Seiran, Stage 1

tumblr_not3tx4dfm1sh9hmbo1_500

Açıkçası tüm Touhou evreninde oynadığım en kolay Stage diyebilirim. Legacy modunda ne bir bomba ne de bir canım gitti. Fırtına öncesi sessizlik sanırım bu Stage. Oyunu denemek isteyenler sadece Stage 1’e bakıp kapatabilirler 😀

Inaba Tewi’yi acayip derecede anımsatıyor ve fan kitlesi tarafından açıkçası hiç beklenmedik derecede sevildi bu karakter. Çoğu yerde genelde last boss-extra boss resimleri görmemiz gerekirken, ben Clownpiece’ten sonra en çok bu karakterin resimlerini gördüm. Bayağı sıradan bir karakter aslında <_<

Ringo, Stage 2

Elinde Dango taşıyan garip görünümlü, en ısınamadığım boss. Pek belli olmasa da şapkasının altında onun da kulakları var. Stage 2 gittikçe zorlaşan bir bölüm olmuş. Başlangıçta “iyi ya geçerim bunu” diye başlıyorsunuz ama ortalara doğru ALLAHINI SEVEN BOMBA ATSIN diye ağlıyorsunuz cidden. Danmakular o kadar küçük ki kaçacak delik bulamıyorsunuz. Küçük danmakulardan sıyrılmayı bir türlü öğrenemedim help ;_;

Doremy Sweet, Stage 3

23423423

İŞTE BURADAN SONRA OYUN KOPUYOR. Şahsen en zorlandığım Stage oldu bu, yani o kadar kolay Stage’den sonra gerçekten zorlanmaya başladığım yer oldu. Mid-Stage’de sıkıntı yok lakin tam olarak son 3 dakika cehennem azabı gibi. Hele Legacy modda oynuyorsanız, ki ben öyle yapıyordum, daha ne olduğunu anlamadan bir anda kalan son canlarınız 3 saniyede eriyip gidiyor. Öyle “tricky” bir atağı var, kavradıktan sonra “aaa çok kolaymış” diyorsunuz. Bayıldım bu Stage’e. Hatta Touhou’daki en tricky 3. Stage bence burası.

Bu karakterin oyunun hikayesinde de güzel bir rolü var, spoillemiyeyim.

Sagume Kishin, Stage 4

sample-aef208f6b5714b6c278dde0d9833fa90

Stage 3’ten sonra kolay geldi diyebilirim. Yani Boss’un çok çeşitli atağı yok, sadece biraz daha fazla dikkat ve ezber istiyor. Bir kere sıyrılmayı öğrenirseniz, aynı hamleyi tekrar tekrar yaparak sıyrılırsınız. Bu oyunda lazer mi desem, ışın okları şeklinde gelen bulletlardan inanılmaz fazla var. 6. oyunda Cirno’dan beri en nefret ettiğim bullet tarzıdır, bir türlü kaçmayı öğrenemedim onlardan help ;__; Bu Stage hep onlarla dolu, yolunu öğrenemezseniz geçemezsiniz.1439583390385

Bir de bu karakterin tek kanatlı oluşu çok değişik olmuş, bu yüzden biraz popüler oldu diyebilirim. Hafiften Nue’ye olan benzerliğini de es geçemeyeceğim. Bu karakterden ilginç ilişkiler çıkacak gibi sanki ama bekleyelim. Ayrıca kafasında random bir şey olmayan nadir Touhou’lardan ahaha Üstüne, çok sevilse de yine de bir Doremy kadar popüler olamadı sanki. Stage 2’deki kızla eşit popülerlikteler şu an.

CLOWNPIECE, STAGE 5.

İşte bu oyunu bu kadar sevmemin sebebi olan karakter. Hem de oyunda, yani şimdiye kadar gördüğüme kıyasla, en zor Stage. Resmen deli ediyor ama kızamıyorsunuz çok da tatlı bir karakter. Lanet bir palyaçoyla gece saatlerce uğraştım. Geçemedim, hala da geçemiyorum çok zor. 0b75f428917de1ccce3367e400c9ef59

Tasarımı bildiğiniz American Girl havasında zaten. Ay’a adım atan Amerikalılar konseptini düşününce bu karakter beni çok güldürüyor. Üstüne bir de palyaço olunca karakter, ZUN’a sevgim kat kat arttı. Ayrıca Clownpiece, Hecatia tarafından güçlendirilmiş bir “fairy” oluyor. Yani böyle düşünürsek “The strongest fairy” ünvanlı Cirno’yu eziyor sanki Clownpiece. İleride fandomdan ne çıkar göreceğiz. Hatta dahası, Clownpiece için Touhou’nun Shimakaze’si söylentileri çıkmaya başladı bile (inanın ilk gördüğümde ben de aynı şeyleri düşündüm). Fandomdan neler çıkacak sakince bekliyorum. Zaten bu yazıyı yazmaya başladığımdan bu yana her refresh attığımda Pixiv’de yeni resimlerini görüyorum. Ama baksanıza şuna ya, tatlı değil mi şimdi bu karaktercik? ❤ Ayrıca ismi bildiğiniz PALYAÇO PARÇASI anlamına geliyor çok güldüm.

Junko, Stage 6

Haibara.Rose.full.1426042Henüz oynamadım bu Stage’i bilmiyorum ama son dakikalarının çok zor olduğunu okudum. Ben bu karakterde inanılmaz bir “anne şefkati” havası seziyorum. Rose Guns Days VN’indeki Rose karakterini çok anımsatıyor bana. Herhalde o saf anne figürü havasından dolayıdır. Hoş Junko bayağı saf-temiz ayağına içten içe intikam güdüyor. Pureness kokuyor Junko, ki araştırdım ve gördüm ki Junko “Pure child” demekmiş. “Pure Fox” anlamına da geliyormuş, arkasındaki o çıkıntılara ithafen. Kelime oyunu yapmış ZUN biraz burada. Ayrıca “arındırma” gücü de var karakterin, ilk kez gücü yüzüne böylesine yansıyan bir karakter görüyorum. 😀

51973852_p0

Hikayeye göre Chang’e isimli tanrıçanın kocası, Junko’nun kocasını ve oğlunu öldürmüş. Junko da hırs yapıp saldırıya destek vermiş. Chang’e bu arada “Ay Tanrıçası” olarak geçen bir karakter. Lunar Capital’de tutsak olarak bulunuyormuş. Bu oyunda da Junko ve Hecatia onu yakalamak istiyorlar diyebiliriz kabaca.

Açıkçası Ten Desires’tan bu yana gerçekten “Stage 6 Boss” havası taşıyan ilk karakter Junko bence. Müziğinden dış görünüşüne kadar yani. Zaten oyunun resminde de Junko’nun silüeti var. Dragon diyorduk bir de lşakdfl

Hecatia Lapislazuli, Extra Stage

sample-2fa489de2d1dbda7ea88afef8361b68c

Touhou evreninde gelmiş geçmiş en güçlü, daha doğrusu en “overpowered” karakter oluyor kendileri. Biz Shikieiki-sama’ya tapaduralım, bu karakter onun yanında 10 kat daha güçlü oluyor. Bir elimde ayna, bir elimde cımbız modunda bir elinde Ay var, diğer elinde Dünya. Kafasındaki taşıdığı “Dream World” konsepti ayrı garip. Totalde Cehennem Tanrıçası oluyor kendisi işte. Üzerindeki tişörtte de “Welcome Hell” yazıyor iyice komik. Resmen ZUN Amerikan bestseller romanları okuyup karakter yaratmış gibi duruyor buna bakınca. Ha tek güzel tarafı, saç rengi gücüne göre renk değiştiriyor diye duydum.

f2000565c17b3a2b98e1713b660966cbGücü inanılmaz overpowered derken “3 farklı vücut bulabilme” gücünden bahsediyorum. Aynı anda hem Dünya’da, hem Ay’da hem de Dream World’de bedenen bulunabiliyor ve bunların arasında gidip gelebiliyor. Henüz oynamadığım için, biraz da sağı solu pek okumadığım için Aku’nun bana anlattıklarını yazıyorum az buçuk. Bu Chang’e’in kocası Güneş’i vurduğu için bunun “Hell’ine” zarar gelmiş malum. O da uyuz oluyormuş Chang’e’ye. Junko’nun arkadaşı olduğu için, Junko’nun olayına üzüldüğünden de nefreti artmış.

Açıkçası Extra Boss için bana biraz yavan geldi saldırı sebebi. Junko karakterini anlıyorum ama bu karaktere o kadar ısındığımı söyleyemeyeceğim. Gereksiz derecede overpowered olması da ayrı bir saçmalık. Neyse fandomdan neler çıkar göreceğiz.

Özetle gördüğünüz gibi karakter tasarımlarında Amerikan-vari bir tarz kullanılmış. Modernleşmişler biraz, Junko hariç. Daha sevilesi mi olmuşlar ne, çok cana-yakın buldum karakterleri. Henüz Stage 5’teyim, ilerledikçe belki Extra Boss’a da ısınırım. Junko ve Clownpiece’e bayıldım özetle ❤ Yanlış bir şeyler yazdıysam kusura bakmayın, sağda solda okuduklarıma ve biraz da kendi gözlemlerime dayanarak yazdım. Hikaye kısmı ileride belli olur. Extra Boss “overpowered” olmasından dolayı işin eğlencesin kaçırsa da, bu sefer oldu diyebilirim. ZUN harbiden yaptı bu sefer. Çoluğu çocuğu oldu artık eskisi gibi olmaz diyorduk ama, eski oyunlarının verdiği o tadı veren bir oyun geldi sonunda.

Kapanışı da Clownpiece ile yapalım ~ <3

Kapanışı da Clownpiece ile yapalım ~ ❤

2 thoughts on “Touhou 15: Legacy of Lunatic Kingdom

    • Ama çok acele yazdım hype’ın etkisinden herhalde. Keşke hikayenin tam olarak oturmasını bekleseydim dedim, benim yazdığım zaman daha karakter açıklamaları oyunun hikayesi falan bile gelmemişti :V

      Aye aye ekliyorum ben de /o/

Düşüncenizi Paylaşın

