Love Live! Rehberi

20120218_live02_resize

Love Live! bir grup öğrencinin okulları kapanmasın diye popüler ve ilgi çekici olan idollük yapmasını konu alıyor. Aynı zamanda animesi de mevcut olan Love Live! aslında orijinalinde hoş bir ritim oyunu.

Bu yazıyı çoğunlukla Guide olarak yazacağım, zira çevremde oyuna başlayan bir sürü kişi olmaya başladı. Her seferinde aynı taktikleri defalarca yazmaktan yoruldum, en iyisi böyle yapmak. Yanlış yazdiğim veya yanlış bildiğim bir şey olursa kusura bakmayın. Ayrıca yazida animeyle ilgili çok bir şey bulamayacaksınız.

Not: Yazıyı 20 günlük bir süreye yayarak yazdım, başlarıyla sonları arasında tutarsızlık varsa kusura bakmayın.

2018 notu: Bu yazıyı yazdığım günden beri oyuna sayısız güncelleme geldi ve buradaki halinden çok daha farklı gözüküyor. Üstelik yeni eklenen bir sürü şey oldu (Aqours unit gibi) ama teknik olarak altta yazdıklarım %98 civarında geçerli hâlâ.

Nedir bu Love Live?

Love Live, Bushiroad ve KLabGames firmalarının elinden çıkma, Android ve iOS platformları için yapılmış bir ritim oyunu. Elinizde 9 kızdan oluşan takımınız/takımlarınız ve level atladıkça açılan şarkılar var. Bu şarkılar gerçekte de bizim kızlarımız tarafından söylenen şarkılar. Toplamda 9 kız yok tabii, karakter sayısı 9’dan çok çok fazla. Ama ana kadro, animede gösterilen kadro yani, 9 kızdan oluşuyor. Siz takımınızı en yüksek stat sağlayacak şekilde oluşturup, şarkıları geçiyorsunuz. Online olduğu için, ranking/sıralama sistemi var bu da rekabeti artırıyor. Ayrıca oyunda günlük/aylık event ekleniyor, bu da oyunun devamlılığını sağlıyor.

Nereden elde ederim, nasil oynarım?

Uygulama mağazasında “School idol Festival” veya “Love Live” veya “School idol Project” gibi terimlerle aratırsanız elbet bulursunuz. Japonca olanını indirmeyin sakın, İngilizce mevcut. Tabii İngilizce versiyonunun Japonca versiyonundan 9 ay geç geldiğini de belirteyim. İngilizce versiyonunu uzun süre oynayanlar genelde tuşların yerlerini ezberlediği için JP’ye geçiyorlar, benim de ana hesabım JP’de mesela. Bunun için tarayıcınız üzerinden telefonunuza QooApp indirin.

img_smartphone

Oynamak içinse eğer tabletiniz varsa tabletle oynamanızı öneririm, telefonlarda ekran küçük olduğundan 2 el kullanmak zor oluyor. Oyunun genel mantığı, yukarıdan aşağıya doğru gelen halkalara, halkalar tam karakterin etrafını sardığı an basmak. Böyle söyleyince çok kasıntı duruyor ama nasıl ve ne zaman basmanız gerektiğini 2-3 şarkı oynadıktan sonra kavrıyorsunuz.

Yazıda kullanacağım bazi terimler ve anlamları:

Idolize: Dönüşüm. Bir karakterin normal okul kıyafetlerinden kurtulup, idol kıyafeti giymesi. Bunu yapmak için elinizde aynı karakterin, aynı renginden 2 tane olması gerekiyor.

Love Gem: Kalp diyelim kısaca. Oyunda enerji sistemi var, her şarkı belirli miktarda enerji istiyor. Level aldıkça toplam enerji sayınız artıyor ama elbet bir yerde o enerji bitiyor. Enerjinizi fullemek ve bazı diğer işler için bu kalpleri kullanıyorsunuz. İşlevlerini ilerde açıklayacağım.

Bond: Kabaca karakterle olan bağınız. Neticede oyun biraz visual novel gibi ilerlediğinden, side-story dediğimiz  3-4 cümlelik sahneler var. Bir karakterle ne kadar çok şarkı geçerseniz, bond sayınız da o kadar artıyor. Bond’unu fullediğinizde de, karaktere ait hikayeyi açmış oluyorsunuz. Yine bu hikayeyi tamamladığınızda 1 Love Gem elde ediyorsunuz.

Scout: Sağdan soldan eleman toplamak gibi düşünelim bunu da. Her şarkıyı geçtiğinizde 3 tane rastgele karakter elde etmenizin yanı sıra, elinizdeki Friend Points ile de rastgele karakter elde edebiliyorsunuz. Az önce bahsettiğim Love Gemlerinizi kullanarak da, “honor student” dediğimiz nadir ve güçlü karakterlerden elde edebiliyorsunuz.

Stamina: Bir şarkıyı oynarken sahip olduğunuz toplam HP. Elinizdeki karakterlerin güçlülüğüne bağlı olarak Stamina değeriniz artıyor. Bir şarkıda üzerinde yıldız işareti olan çemberleri kaçırdığınızda, Stamina’nızdan eksiliyor.

Başlangıç / İlk Ekran

Şimdi ana ekran ve butonlara bakalım:

anaekran

1) Rank: Oyundaki level’imiz. Takımınıza lider olarak seçtiğiniz kız (bu ekranda soldaki oluyor) sizin avatarınızda gözükür. O kızın karakter level’i kaçsa, sizin avatarınızın yanında da o yazar. Bunu sizin Rank’ınızla karıştırmayın, Rank ve karakter level birbirinden farklı şeyler.

2) Para: Şarkıları geçtiğinizde veya yan hikayeleri açtığınızda bir miktar Gold kazanırsınız. Oyun içerisinde karakterlerinize level atlatmak, idolize etmek veya bazı diğer şeyler için bu parayı kullanıyorsunuz. Ayrıca şarkıları yüksek performansla bitirirseniz, yani en azından B/A/S gibi dereceler alırsanız ödül olarak da yüksek miktarda altın kazanırsınız.

3) EXP: Kabaca tecrübeniz, biz buna “ilerleme” diyelim. Her şarkıyı geçtiğinizde bir miktar EXP kazanırsınız. Şarkıların zorlukları arttıkça, kazandığınız puan da artar. Level atlamanız da buna bağlıdır, yalnız level atladıkça almanız gereken EXP daha da fazlalaşır ve zorlaşır.

4) LP: Live Points olarak geçiyor, yukarıda bahsettiğim “enerji” bu oluyor oyunda. Her şarkının bir LP değeri var ve eğer siz o kadar LP’ye sahip değilseniz şarkıları oynayamıyorsunuz. En az 5 en fazla 25 LP istiyor şarkılarımız. Zorluk seviyelerine göre de LP değerleri artıyor veya azalıyor. Şu an benim LP full olduğundan gözükmüyor ama orada bir de sayaç var 6 dakikadan geriye doğru sayan. Her 6 dakikada 1 LP kazanıyorsunuz. O yüzden oyundaki tüm LP’leri bitirdikten sonra birkaç saat dokunmayın böylece enerjiniz dolsun.
Ayrıca level atladığınızda da max LP’niz arttığı gibi, LP’niz kaç olursa olsun tamamen dolar. 2018 Update: Artık LP kaç olursa olsun level atladığınızda mevcut LP’niz yanmıyor, üzerine ekleniyor. Atıyorum 15 LP’niz kaldığında level atladınız, sahip olduğunuz maksimum LP de 30 falansa eski hesaba göre +15 eklenirken şimdi 15+30 ekleniyor.

5) Love Gem: Yukarıda kalp diye tanımladığım şeyler. Oyundaki para birimi de diyebiliriz aslında. Altınlarınız bir yana, kalpler oyunda asıl satın alma işlemini gerçekleştiriyor. Karakter almak, LP’nizi fullemek gibi özel ve kullanışlı şeyleri bu kalplerle yapıyoruz.

6) LP Restore: Bir önceki cümlede dediğim gibi, LP’nizin dolmasını beklemeyecek kadar sabırsız iseniz 1 tane kalp karşılığı LP’nizi fulleyebilirsiniz.

7) Presents: Hediyeleriniz. Oyun, “daily login” yani her günlük girişinizde size bazı hediyeler veriyor; altın, kalp ve FP gibi. Kaçıncı girişinizde hangi hediyeyi vereceğini de görebiliyorsunuz. Ayrıca yapılan event/etkinliklerde kazandığınız ödülleri de yine buradan görebiliyorsunuz.

8) What’s New: Burası sizin bildiri panonuz diyebiliriz. Arkadaşlarınızdan gelen özel mesajlar burada bulunuyor. Ayrıca diğer arkadaşlarınız ne alemde onu görebiliyorsunuz. Birisi X karakterinin side-story’sini açtığında veya Ultra Rare bir karakter elde ettiğinde burada yazıyor.

ss (2014-07-04 at 04.22.55)

9) Friends: Arkadaşlarınız. Buraya girdiğinizde arkadaş listeniz haricinde şöyle bir ekrana geçiyoruz:

ss (2014-07-04 at 03.52.10)

İki resim arasındaki sürede biraz oynayıp level kastım pardon 😛

Friend List: Arkadaşlarınızı görüntüler.
Sent Request: Birilerine gönderdiğiniz arkadaşlık isteklerini görüntüler.
Received Request: Size gelen arkadaşlık isteklerini buradan görebilirsiniz.
ID Search: En önemlisi bu zira bir arkadaşınızı eklemek için veya bir arkadaşınızın sizi eklemesi için id sistemi kullanılıyor. Bu sayfada kendi id’nizi görebilir veya başkasının id’sini yazıp arkadaş olarak ekleyebilirsiniz.

10) Goals: Hedefleriniz. Buraya siz bir şey yazamıyorsunuz, level aldıkça Goal kendisi değişiyor. Genelde zaten level almak üzerine oluyor bunlar. Eğer oradaki hedefe ulaşırsanız, oyunun ana hikayesinde yeni bir bölüm açılıyor.

11) Event: Etkinlik köşesi. Ayda 1 etkinliklerimiz oluyor. Üzerine bastığımızda da etkinlikle ilgili açıklama, ranking ve ödüller ile ilgili bilgi alabiliyoruz.

Şu Nico için gel de oynama şimdi, yerim

Şu Nico için gel de oynama şimdi, yerim

12) Home: Anasayfa, şu an anlatmakta olduğum ekran.

13) Story: Buradan karakterlerin yan hikayeleri ve ana hikayelere bakabiliyoruz. Ana takımdaki 9 karakter ve Other yani diğer karakterler olarak geliyor karşımıza hikaye menüsü.

14) Members: Burada takımımızı kurmak, level atlatmak, favorilere eklemek veya idolize etmek gibi takım ile ilgili aklınıza gelebilen her şeyi yapıyoruz. Bu kısmı ileride daha ayrıntılı anlatacağım zira Love Live’in asıl olayı bu kısımda gerçekleşiyor.

15) Live Show: Buradan şarkı listesine geçiyoruz. Şarkı seçme ekranındaki şeylerin ne anlama geldiğini de ileride anlatacağım kısaca.

16) Scout: Yukarıda da bahsettiğim rastgele yeni karakter elde ettiğimiz alan. Şöyle bir bakarsak: (2018 Update: Burası inanılmaz derecede değişti şimdi ama olsun)

,asda

Honor Student diye tanımladıkları Rare ve Rare üzeri karakterler oluyor (Super Rare, Super Super Rare, Ultra Rare). Bu karakterler ana kadrodaki 9 kızdan biri oluyor. 5 Gem kullanarak 1 karakter elde edebildiğiniz gibi 50 Gem toplayıp 10 + 1 scout yapabiliyorsunuz. 1 tanesi beleşe gelmiş oluyor yani. Ayrıca 11’li scout yaptığınızda en az 1 SR karakter elde etme garantiniz oluyor. Evet biriktirmesi gerçekten zor ama o 11 karakteri elde ettiğinizde takımınız uçuşa geçiyor, ben henüz 1 kere yapabildim gerçi.

Regular Student diye tanımladıkları ise Normal türde ve gelmesi çok düşük bir ihtimal de olsa R gibi karakterler oluyor. En az 100 FP olmadan normal scout yapamıyoruz. En fazla da 1000 FP ile tek seferde 10’lu scout yapıyoruz. Burada gelen karakterler ana kadro dışındaki diğer karakterler oluyor. Çok nadir olarak Rare karakter düşürmeniz de mümkün.

17) Shop: Burası da işte gerçek paranın konuştuğu yer. Love Gem gibi şeyler satın alabiliyorsunuz. Satın almadan önce “Emin misin, yaşın tutuyor mu, annenden babandan izin aldın mı bakayım?” diye 1-2 kez soruyor oyun, o çok hoşuma gitmişti.

18) Other: Burada da ayda yılda bir bakacağınız ekstra şeyler var. Şöyle genel göz atarsak:

ss (2014-07-04 at 05.01.09)

Notices: Oyunla ilgili son haberleri aldığımız yer. Yeni bir event olacak mı veya yeni bir şeyler eklenecek mi, güncelleme ne zaman olacak gibi şeyleri buradan görüyoruz. Zaten bu ekran oyuna ilk girdiğinizde karşınıza geliyor, kaçırmanız mümkün olmuyor.

Album: Burada oyunun başından beri elde etmiş olduğunuz karakterler var. Toplamda 208 karakter varmış, ben sadece 59 tanesini açabilmişim. Bu da ne kadar çeşitli olduğunu gösteriyor.

Album Rewards: Bunları kazanım gibi düşünebiliriz. Eğer 5 karakteri max level’a çıkarırsanız 1 tane kalp veriyor. Veya toplamda 50 karakteriniz olduysa +25 karakter slot verip takımınızı genişletiyor.

Profile: Kendi profilinizi buradan görüntüleyebiliyorsunuz. Ana ekrandakinden farklı olarak burada kaç şarkıyı geçtiğiniz gibi şeyler de gözüküyor. Başkaları sizin profilinizi şu şekilde görüyor yani:

ss (2014-07-04 at 05.07.00)

Ranking: Genel sıralamayı gösterir.

Settings/Sound: Ayarlar penceresi, çok bir ayar yok. Zamanlama, ses ayarları, isim değiştirme gibi şeyler var. Ayrıca ekstra güzel bir şey var ondan da bahsedeyim. Diyelim siz bu oyunu başka bir yerde daha indirdiniz ve tekrar en baştan oynamak istemiyorsunuz. O zaman bu penceredeki “Transfer Passcode: Confirm” diyip Save alır gibi kodunuzu alıyorsunuz. Yeni oyununuzda da aynı yerden “Transfer Passcode: input” diyip kodu giriyorsunuz ve her şeyiniz yüklenmiş oluyor. 2018 Update: Artık Google ile sync de edebiliyorsunuz, cidden bunu kullanın sonra uçup gidiyor o kodlar.

Diğerleri de her oyunda gördüğümüz yazılar diyebiliriz. Fakat Hints yani ipuçları kısmında gerçekten güzel tüyolar veriyorlar, benim yazımdan sonra hala anlamadığınız şeyler olursa bu kısımdan göz atabilirsiniz.

19) Lider karakterimiz. X takımını ana takım olarak seçerseniz, o takımın merkezindeki Lider burada gözükür. Sizinle konuşur, bir şeyler söyler. Hatta karakterin yüzüne dokunduğunuzda falan “gıdıklama!” gibi şeyler söylüyor. 2018 Update: Artık lider olmasına gerek kalmadan istediğiniz karakterin profiline girdiğinizde aşağıda pembe renkli butona basarsanız aynı işlevi görüyor.

Şarkı Seçme Ekranı

Live Show’a bastığımızda karşımıza bu ekran gelir:

sarkiekrani

1) Şarkı: Şarkılarımızı sağa sola kaydırarak buradan seçiyoruz. Ben level 41 olduğumdan epey şarkım var ama başlangıçta bu kadar çok şarkınız olmayabilir. Resimler de albüm kapakları, dikkat ederseniz hepsinde kilit kadro olan 9 kızımız mevcut.

2) Zorluk: Oyunda total olarak Easy, Normal, Hard ve Expert zorlukları var. Bunlar normal şarkıların zorlukları. Fakat yukarıdan B-Sides kısmına girerseniz belli sürelerde değişen Master şarkılar da oyuna ekleniyor. Fakat Master şarkılara aman yürek yiyip de girmeyin, zaman gerekli epeyce.

3) Açıklama: Seçtiğiniz şarkının  ne kadar zor olduğunu ve kaç LP harcayacağınızı gösteriyor.

4) Ranking: Bakmanıza pek gerek olmayan kısım burası, seçtiğiniz şarkıda kaçıncı sırada olduğunuza buradan bakıyorsunuz.

5) Rank: Elde ettiğiniz puan sonucu aldığınız harf değeri. Oynarken 1-2 tane kaçırdığınız halde bile S rank elde etme şansınız var eğer takımınız güçlüyse.

6) Combo: Hiç kaçırmadan ardarda yaptığınız maksimum ritim sayısı sonucu aldığınız değer. S olursa FC yani Full Combo yapmış olursunuz; hiç kaçırmamanız gerekir.

7) Clear: Bu da bir şarkıyı toplamda kaç kere oynadığınızla alakalı bir şey. 10-20-40 gibi değerler var, buna göre de harf değeri yukarıya çıkıyor.

8) B-Sides/Special: Event şarkıları bu kısımda bulunuyor. B-Sides’a bastığınızda şarkı menüsü değişiyor ve etkinlik şarkıları listeleniyor. Bu şarkıların LP değerleri, zorluk seviyeleri ve kazanımları normal şarkılardan farklı olabilir.

9) Özellik: Geldik en önemli şeye. Her şarkının kendine has bir niteliği, özelliği var. Bunlar da şarkıların sol alt köşesinde ufak ikoncuk olarak bulunuyor. 3 çeşit özelliğimiz var:

> Smile = Kırmızı renkte
> Cool = Mavi renkte
> Pure = Yeşil renkte

Aynı şekilde elimizdeki karakterlerin de 3 renkte versiyonları var. Ve eğer biz kırmızı renkte bir şarkı oynayacaksak, takımımızdaki karakterlerin de mümkün olduğunca çok kırmızı renkli olması gerekiyor. Böylece aldığımız puan artıyor, sonuç olarak S rank’a bir adım daha yaklaşıyoruz.

10) Song Goals: Şarkılara özgü hedefler. Şarkı resminin üzerine basılı tuttuğunuzda karşınıza şöyle bir ekran gelir:

ss (2014-07-05 at 02.26.42)

Ben çoğunu hallettiğim için gözükmüyor da, normalde bunların hepsi size para, FP veya Gem gibi ödüller veriyor. Bir kere ödülü elde ettiğinizde artık bir daha elde edemiyorsunuz maalesef.

Takım oluşturmak ve takımın gücünü artırmak

Ana ekrandaki Members sekmesine tıkladığımızda karşımıza şu ekran geliyor:

Kizin ağzina yüzüne dokunuyordum kizdirdik biraz :D

Kızın ağzına yüzüne dokunuyordum kızdırdık biraz 😀

Group Formation

Takımlarımızı buradan oluşturuyoruz. Toplamda oluşturabileceğimiz 5 takım var, 3 tanesini kesinlikle kullanmamız gerekiyor, 2 tanesini de istediğiniz gibi oluşturabilirsiniz. 2018 Update: Yanlış hatırlamıyorsam sanırım artık 8 veya 9 takım oluşturabiliyoruz.

Yukarıda 3 çeşit şarkıdan bahsetmiştim; Smile, Pure, Cool. Takımlarınız bu renklere özgü ayarlanmış olmalı. Yani Smile şarkıları oynayacaksanız, elinizdeki tüm iyi kırmızı renkteki karakterleri bir takıma toplamanız gerek. “Ben hep bunları mi hesaplayacağım yahu?” dersiniz muhtemelen, onun için de “Auto Formation” diye bir özellik koymuşlar. Oraya basıp istediğiniz özelliği seçerseniz ona göre bir takım oluşturur.

ss (2014-07-20 at 01.57.21)

Set as Main yaparsanız o sizin ana takımınız olur. Bunun sağladığı ekstra bir özellik yok fakat o takımda Lider görevini üstlenen kişi kimse, o karakter sizin Home ekranınızda gözükür. Sizin profilinizde avatar olarak o kız olur.

Ayrıca her takıma “kırmızı, yeşil” gibi isimler verirseniz, şarkıları oynamadan önce takımları karıştırmamış olursunuz. Görüyorum yanlış takımla oyuna giren bazı arkadaşlar oluyor 😛

Practice

Elinizdeki tüm karakterleri burada görebiliyorsunuz. Karakterlere level-up yaptırmak yani seviye yükseltmek için burayı kullanıyoruz. Formül şöyle:

> Önce hangi karakterin seviyesini artırmak istiyorsanız onu seçin
> Herhangi bir takımda kullanmayacağınız, işe yaramayan ne kadar karakter varsa seçin (Max: 10) (2018 Update: Artık 12)
> Practice

ss (2014-07-20 at 04.38.11)

Burada her karakter 100 EXP veriyor, eğer atıyorum kırmızı renkli karakteri, başka kırmızı renkli karakterle birleştirirseniz 120 veriyor. Practice’in aynı zamanda başarı oranı diye bir şey de var, bazen Super Success gibi yazı geliyor ekrana. Bu toplamda kazanılan EXP’nin biraz daha fazlasını (mesela 2 katını) kazanmaya karşılık geliyor. Ayrıca R ve üzeri karakterlerin Practice malzemesi olarak kullanımında verdiği EXP artmakla beraber çeşitli sealler de düşürüyorlar.

Elimizde çeşitli kartlar var. Bunların yanında yıldızlarla da derecelendirme yapılmış:

1 Yıldız: Normal, idolize edilmemiş (Max Level: 30)
2 Yıldız:
Normal, idolize edilmiş (Max Level: 40)
3 Yıldız:
Rare, idolize edilmemiş (Max Level: 40)
4 Yıldız:
Rare, idolize edilmiş (Max Level: 60)
5 Yıldız: Super Rare, idolize edilmemiş (Max Level: 60)
6 Yıldız: Super Rare, idolize edilmiş (Max Level: 80)
7 Yıldız: Ultra Rare, idolize edilmemiş (Max Level: 80)
8 Yıldız: Ultra Rare, idolize edilmiş (Max Level: 100)

(2018 Update: Artık Super Super Rare karakterler de olduğu için yıldız değerleri SR’nin üzerinde değişti. SSR’ler de 70 ve 90 level arasında oluyor)

Normal karakterlerin oyun içerisinde kullanılan skill’leri mevcut değil. Kartın üzerindeki bilgilerde yazıyor skill’e sahip olup olmadığı. Ayrıca bazılarında “Leader Skill” diye bir şey mevcut, yani sadece bir takımda merkezde bulunduğunda kullanılabilecek skiller.

Special Practice

Karakterleri idolize etme dediğimiz şey burada gerçekleşiyor. Elinizde bir karakterin aynı renginden 2 tane bulunması gerekiyor. Bir karakter sadece 1 kez idolize olabilir; o yüzden idolize edilmiş bir karakteri yine normal haliyle idolize etmeye çalışırsanız bir şey elde etmezsiniz. Tabii bazı karakterlerde skill slot açabiliyorsunuz. Neyse formül:

426px-Nico_cool_r

İdolize ettikten hemen sonra level’ini max değere ulaştırmaya bakın. Böylece hem takımınız güçlenir, hem oynarken side-story’sini elde etmiş olursunuz, hem de max level yaptıkça belirli sayılarda achievement açmanız mümkün. Her kıyafetin bir hikayesi var, eğer siz örneğin bu idolize Nico’dan 2 taneye sahipseniz malesef 2 tane side story açma gibi bir şansınız olmuyor.

Leave Group

Şimdi bütün bu practiceler bilmem neler hep para isteyen şeyler. Ben para biriktirme konusunda aslında hiç problem yaşamamıştım ama Hard zorlukları oynamakta güçlük çeken arkadaşlar para biriktiremiyormuş. Dolayısıyla da karakterlerinin seviyelerini artıramıyorlarmış, bu da düşük skorlar almalarına neden oluyormuş. Bunun için de bu kısmı kullanıyoruz.

Eğer elinizde kullanmayacağınız karakterler varsa (genellikle 1 level olanlar) bu menüden onları satabilir ve paraya çevirebilirsiniz. 1400 Gold gibi bir şey kazanabiliyorsunuz level 1 karakterlerden.

Member List

Bu ekranda da yine Practice ekranı gibi karakterlerinizi görüntüleyebiliyorsunuz. Buranın kullanışlı olan tek tarafı, sevdiğiniz karakterleri Favorilere alabiliyorsunuz. Bu neden kullanışlı? Şöyle anlatayım:

Practice için bir karakteri seçtiniz, sırada da Partner yani feda edeceğiniz işe yaramaz karakterleri arıyorsunuz. Eğer hiçbir karakteriniz favorilerde değilse, tüm karakterler Partner için seçilebilir oluyor. Yani yanlışlıkla kullanışlı olan karakterleri bile seçip bir daha geri getiremeyecek üzere kaybedebilirsiniz. “Böyle basit bir hataya düşülür mü ya?” diyor insan ama sırf bu şekilde Ultra Rare karakterini kaybedenler var.

Ama eğer favori olarak seçerseniz kullandığınız veya kullanacağınız karakterleri, Partner seçme ekranında onlar seçilebilir olmaktan çıkıyorlar. Sadece gereksiz karakterler gözüküyor, örneğin:

Screenshot_2014-07-20-01-50-37

(Bende çok fazla kullanışsız level 1 olunca hepsini birbirine katmaya başladım. Eğer Rare karakter falan elde edersem direkt bunları kullanacağım 😀 Az önce Level 40 Honoka’nın seviyesini artırmak için bir tane Level 30 karakter kullandım ve 40’tan 59’a yükseldi. Pek verimli oluyorlar)

Oynanış

Takımımızı ayarlayıp yeterince güçlendirdikten sonra artık bir şeyler oynamaya başlayabiliriz. Yukarıda gösterdiğim Live Show butonundan şarkı seçme ekranına giriyoruz. Rehber için Easy’i seçeyim, karşımıza şöyle bir ekran geldi:

ss (2014-07-20 at 02.21.53)

Liderimize yardım olarak bir lider daha geliyor gibi düşünelim bunu. Normalde arkadaş listemiz gözüküyor burada (ve onların lider karakterleri) ama arkadaşımız yoksa da sorun değil rastgele üyeleri de burada görebiliyoruz.

Resimde silik çıkmış ama Friend Pts Gained diye bir şey yazıyor. Burada seçtiğiniz kişilerin size 5 veya 10 puan kazandırması gibi bir durum var. Arkadaş listenizde bulunmayan kişiler 5, arkadaşınız olan kişiler 10 puan kazandırıyor. Ha bir kişi üzerinden günde sadece 1 kez puan kazanıyorsunuz. Ertesi gün yine puanlar sıfırlanıyor. Ayrıca resimde şu karakter ikonunun etrafı kesik kesik çizgilerden oluşan ablalar UR oluyor 😛 Leveli kaç olursa olsun onları seçmeye çalışın, Leader skilleri harika çünkü.

Yol arkadaşımızı da seçtik, biletimiz tamam. Şimdi biletinizi kontrol edin ve şurayı imzalayın 😛

ss (2014-07-20 at 02.29.02)

Bu ekranda şarkıya en uygun takımı seçiyoruz. Aman acele edip de direkt OK demeyin, yanlış bir karakterle girerseniz oyuna heba olur LP’leriniz. Gördüğünüz gibi UR karakter bize bonus puan veriyor. 6522 Smile, 250 Pure, 250 Cool verdi. Eğer benim takımım tamamen kırmızı renkli karakterlerden oluşsaydı Pure ve Cool değerlere hiçbir ekleme yapmayacaktı ve tamamını Smile’a koyacaktı.

Daha önceden bu elemanla bir kez oynadığım için hiç FP kazanamıyorum kendisinden ;_;

Her şey hazırsa OK diyoruz ve şarkıya başlıyoruz. Oynarken bastığınız zamanlamaya göre de Perfect, Great, Good, Bad, Miss gibi derecelendirmeler alıyorsunuz. Good ve aşağısını bastığınız zaman Combo’nuz sıfırlanır, bu da aldığınız puanı düşürür. Eğer Perfect sayısını artırırsanız, karakterleriniz Skill’lerini kullanmaya başlayacaktır. Çünkü bazı karakterlerin skilleri belirli miktarda Perfect derecesinde note basılmasını ister. Örnek olarak “17 Perfect elde edildiğinde aktifleşir”

Gelelim note çeşitlerine, oyunda 5 tane note türü var:

Normal: İçi boş çember halinde gelenler. Bunları kaçırdığınızda veya zamanında basamadığınızda HP’nizden 1 veya 2 değer eksilir.

Hold: Aşağıdaki şekilde gözüküyorlar, bunlar geldiğinde o beyaz ışık gibi kısmın sonuna kadar basılı tutmanız gerekir. Sonuna geldiğinde sanki çembere basıyormuş gibi tam karakteri ortalaması gerekir, yoksa kaçırmış olursunuz.

ss (2014-07-20 at 02.40.06)

Dual: Aynı anda basılması gereken ikili çemberler. Şarkıda farklı 2 yere aynı anda gelirler. Bu çemberlerin ortasında yatay beyaz bir çizgi bulunur.

Starred: İçerisinde yıldız bulunan çemberler. Eğer bunlardan “Good” veya “Bad” derecesi alırsanız HP’nizden 2 eksilir. Eğer tamamen kaçırırsaniz HP’nizden 4 eksilir.

Token: Event’lar için özel hazırlanmış çemberler. Event’in temasına göre çemberlerin içerisine bir şeyler konur. Mesela Nico event’inde love notes topluyorduk, çemberlerin içerisinde de pembe not defterleri vardı. Örnek olarak 15 LP’lik bir şarkıdan toplamda 15 tane defter toplama şansınız var. Tabii kaçırmamanız lazım. Daha sonra bunları Event şarkısında LP yerine kullanıyorsunuz.

———–

Şarkı bittikten sonra puan hesaplamaları vesaire ekranları alıyorsunuz. Önemli olarak şu Bond ekranı var:

ss (2014-07-20 at 02.46.27)

Burada elde ettiğiniz Bond Pts diye geçen puan, takımınızda eğer Bond’u maksimum değere ulaşmamış karakterler varsa, onların arasında paylaştırılıyor. Benim takımda hepsi full olduğu için puan bir yere gitmiyor maalesef 😀 Her karakterin altında bulunan o 5 çiçek tamamen pembe olduğunda Bond tamamlanmış demektir. Member List ekranında karakterinizin resminin sağ üst kısmına pembe bir çiçek ikonu gelecektir.

ss (2014-07-20 at 02.49.06)

Her oynadığımız şarkı sonunda 3 tane karakter kazanıyoruz (aldığımız skora göre bazen 2 de olabiliyor). Bunlardan iki tanesinin Level’i 1, diğerinin Level’i ise oynadığınız şarkının zorluğuna göre 3-13 arası değer alıyor. Daily şarkılardan sadece bu şekilde bile Rare karakter düşürme ihtimaliniz olduğunu da bahsetmeden geçmeyeyim. Çok düşük bir ihtimal ama benim 3 tane düşürmüşlüğüm var şu ana kadar.

Öneriler

> Eğer bir şarkıyı geçmekte zorlanıyorsanız takımınızı mümkün olduğunca yeşil karakterlerden oluşturmaya bakın. Belki düşük puan alacaksınız ama en azından onların Stamina skilleri sayesinde HP değeriniz kolay kolay düşmeyecektir. Aynı şekilde Perfect Lock karakterlerinden de 2-3 tane bulundurun.

> Elinizde eğer R, SR veya UR varsa ilk önce UR karakterin level’ini maksimum değere çıkarın. Sırayla SR ve R’de aynı şekilde gidin. Özelliği ne olursa olsun karakterlerin yıldızı ne kadar fazlaysa takıma katkısı o kadar çok olur.

> Takım oluştururken şu listeyi kullanın: http://decaf.kouhi.me/lovelive/index.php?title=English_Version_Info Aşağida “Rare” veya diğer türleri seçip, istediğiniz özelliğe göre sırlama yaptırırsanız takımınızda hangi karakterin kullanışsız olduğunu görebilirsiniz. Örnek: Smile takımı için Kotori mecbur kalmadıkça takımda bulundurmamanız gereken bir karakter. 2018 Update: Artık kartları listeleyen çok daha güzel bir site var: https://schoolido.lu/cards/

> Olur da elinize iki tane aynı SR karakter düşerse, idolize etmemeye çalışın. Takımda 2 tane SR bulunması, idolize edilmiş 1 SR halinden çok daha fazla verim sağlayacaktır.

> Takımınza zıt renge/özelliğe sahip bir karakteri lider yapmayın. UR dahi olsa onu lider yapmanız pek bir işe yaramayacaktır. Çünkü onun lider skilleri kendi özelliğiyle alakalı şeylerdir. Şöyle anlatayım, Smile özellikli şarkı oynuyorsunuz. Lider olarak da Cool Ultra Rare bir karakter koydunuz. Kartın üzerine bakarsanız eğer Leader Skill olarak “Cool increases drastically” yazar. Yani yaptığı şey Cool değerini artırmak. Size Smile özellikli şarkıda lazım olan ise Smile değerinin artırılmasına fayda sağlayan skiller. O yüzden bu UR’yi takımda farklı bir pozisyona koymanız gerekir.

> Şarkiyi Full Combo yaptığınız halde C aldığınız zamanlar olacak. Bunun sebebi takımınızın henüz yeterince güçlü olmaması veya takımınızı yanliş kurmanızdır. Yeni başladığınızda çok da yüksek skorlar almayı beklemeyin, karakterleriniz güçlendikçe aldığınız harf değeri zamanla artacaktır.

> Easy’leri Full Combo yapmayı başarıyorsanız, vakit kaybetmeden Normal zorluklara geçin. Kaçırarak bile olsa oynayın, böylece hem daha fazla EXP kazanırsınız, hem de LP’leriniz Easy’lerde harcanmamış olur. Hard zorluğunu oynamak için takımınızın yarısı Rare karakterlerden oluşursa işiniz biraz daha kolaylaşır. B-Sides şarkıları için çok acele etmeyin zira o taraftaki Easy şarkılar bile Normal zorluğa eş olabiliyor.

> Çoğunlukla Yujo No Change ve Bokura no Live Kimi to no Life şarkılarını Hard/Normal oynamaya bakın. Oynaması kolay şarkılar.

> Oyuna ilk başladığınızda, yani daha henüz tüm karakterlerin side-story’lerini açmamışken, Love Gem biriktirmeye ve ne olursa olsun harcamamaya bakın. İlk işiniz yan karakterlerin side-story’lerini açmak ve Gem elde etmek olsun. 50 tane gem biriktirip 10+1 Honor Scouting yapın. Böylece elinizde 10 tane R/SR karakter olur. Takımlarınız da yeterince güçlenmiş olur ve böylece çoğu şarkıdan en az B veya A skor almaya başlarsınız.

Son olarak benim bi aralar kaydettiğim gameplay’imi koyayım. Kalpli pijamalar artık trademark gibi bir şey oldu bende. 😛

 

Ve böylece rehberim burada sona eriyor, umarım atladığım bir şey olmamıştır. İyi oyunlar, Nico Nico Nii!

695d00bbgw1efql2gaaa1g20b40681er

Reklamlar

7 thoughts on “Love Live! Rehberi

    • Sabah akşam bunu oynuyorum artik abi. Allah allah, test de etmiştim oturumu kapatip oysa ki. Neyse bakalim olmadi kaldiririm.

      Edit: Embed’e izin vermemişim o videoda ondan olmuyormuş. Düzeldi sanirim şimdi.

      Beğen

  1. Yararlı paylaşım +rep

    Eline sağlık yazıcam diyordun ben de bakıp bakıp görmeyince üşendin yazmadın sandım 😀 biraz geç farkettim ama çok güzel olmuş.

    Ben de diyorum ki 100 tane ♡ kasılabiliyor ben 1 haftada yaptım şahsen 😀 tekli almaktansa öyle gidin ilk yüz için, sonrası biraz zor. Eventler arasında en az 1 sr olayı oluyor onlar dışında 50 harcamak çok mantıklı değil.

    R kartları biriktirirken başta vay rlerim var diyor insan ama oyun ilerledikçe 10larca r oluyor elde kullanılmamış. Ben ilk 50de srsiz çıkmıştım 😀

    Beğen

    • Ya sadece normal scoutlarla bile bir sürü r elde ediliyor ama çoğu kullanışsız. Zaten kilit takım oluşunca çoğu idolized tipler bile boşta kalıyor. Benim yeşil nico maki mesela 😀 artık gem biriktirmiyorum ya, nasılsa srler var. 5 geldi mi açıyorum. Geçen o ur umiyi aldım 5li scoutta mesela 😛

      Beğen

  2. Eskiden osu oynamani izlerdim, tweetlerinden fark ettim bunuda oynadigini. Eve gidince idnden ekleyecegim, belki tutar 😀

    Beğen

Düşüncenizi Paylaşın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

w

Connecting to %s