ChäoS;HEAd

ss (2014-04-02 at 02.40.29)

Anime adaptasyonu kötünün de kötüsü olan bir diğer vnmiz CH’yi bitirdim geçenlerde. Benim için bir daha kolay kolay bulamayacağim bir deneyim yaşatti; ama karakterler ve konunun gidişati için ayni şeyleri söyleyemeyeceğim.

Chaos;Head, Nitro+ firmasinin şu zamanki ününe ulaşmasinin ana kaynaği diyebiliriz. Steins;Gate’in vesairenin gelmesinde ön ayak olmasinin yani sira, onlarin bu kadar ünlenmesinin ana kaynaği benim gözümde. Çünkü oyun içerisinde bir daha eşi benzeri zor bulunacak anlar yaşatiyor size. Vay be adamlar ne kadar uğraşmiş diyorsunuz, sirf siz yerinizde korkun diye ellerinden geleni yapmişlar. Fakat işte hikaye ve karakterler..

ss (2014-04-02 at 03.00.33)
Konu, Nishijou Takumi isimli karakterimizin hayatiyla başliyor: Ünlü bir MMO oyununda en iyi oyuncu. Hepsine waifu niyetine gözü gibi baktiği tonla figürü var. Okula neredeyse hiç gitmiyor, devamsizliğini sonuna kadar kullanip başi belaya girmesin diye okula gideceği günleri planliyor. Günlerini @chan isimli bir sitede veya erogelerle veya oradaki karakterlere bakip mastürbasyon yaparak geçiriyor. Yaşadiği yer ise binanin çatisindaki konteyner. Kisacasi tam bir otaku hayati yaşiyor fakat halinden memnun. Neticede kimseye zarari yok, başina da bela almak istemiyor. Arada kiz kardeşi gelip kontrol ediyor, anne babasi da yerinde.

Derken bir gün yaşadiği yerde bazi cinayetler olmaya başliyor. Bunlarin @chan’da NewGenerationMadness kisaca NewGen cinayetleri olarak ün yaptiğini görüyor. Oyunda taniştiği yakin arkadaşi Grim’le bu cinayetler hakkinda özel bi chat odasinda muhabbet ederken, Shogun isimli bir arkadaş chat odasina giriyor ve Grim’in odayi terkettiği anda bir link atmaya başliyor. Altina da ekliyor “Bu linke tikladiğinda hayatin değişecek.”

Tikliyoruz ve hayatimiz değişiyor. Çünkü attiği link:
ss (2014-04-02 at 02.58.35)Henüz gerçekleşmemiş NewGen cinayetine ait bir görüntüyü içeriyor. Biraz aydinlatma efektlerinden sonra anlaşiliyor ki, o sol alttaki figür bizim Takumi’nin ta kendisi. Derken olaylar başliyor.

“Whose eyes are those eyes?”

Hikaye

Aslinda hikaye bu cinayetler ve Takumi’nin yaşadiği paranoyalar üzerine gayet iyi bir başlangiç yapiyor. Ardarda gerçekleşen cinayetler, hepsinin bir şekilde Takumi’yle uzaktan veya yakindan alakasinin bulunmasi, etrafindaki insanlarin garipliği, Shogun isimli kişiden gelen tehditvari cümleler derken kendimizi gerçekten 10 numara bir gerilimin içerisinde buluyoruz.

ss (2014-04-02 at 03.13.20)

Fakat nedense zamanla konu “komplo teorisi ve kuantum fiziği” üzerinde yoğunlaşiyor. Aslinda bilimsel olarak açiklandiğinda çok mantikli gelen bir olaydan bahsediyoruz. Borastus nickli bir arkadaş, zamaninda ne kadar bilimsel ifade varsa bunlari güzelce açiklamişti ve bunlarin hikayeyle ne alakasi olduğunu, kimin iyi kimin kötü olduğunu ve her şeyi birbirine çok güzel bağlamişti: http://visual-novel-sekai.blogspot.com.tr/2010/02/chaos-head-analiz.html

Ben devam edeyim, o kadar çok bilgi yiğini oluyor ki. Ulan ben Fizik dersini bu sene alttan aliyorum, adamlar gelmiş uzun uzun kuantum fiziği anlatiyorlar. Üstüne bir de ingilizce olunca okurken ulan bunlar ne ya diye kaliyorsunuz. He diyip geçmekten, sonra araştirmaktan başka çareniz kalmiyor. Her şey yetmiyormuş gibi bir de üstüne olabilecek en saçma şeyi ekliyorlar: D-sword.

ss (2014-04-02 at 03.15.03)

Şehrin farkli yerlerinde bizim Takumi’yi bulan bu D-sword’lu hatunlar yüzünden başimiza gelmeyen kalmiyor. Da yani düşünmeden edemiyorsunuz ulan cinayetlerden buraya nasil geldik diye. Sonra da işte kendilerince tüm o kuantum fiziğini vesaireyi bu swordlarla birleştirip en sonunda cinayetlere bağliyorlar. Ki o cinayetlerin nasil gerçekleştiğini falan görmek için de oyunu bitirdikten sonra farkli bir route’a girmeniz gerekiyor. Yoksa açiklamaya tenezzül dahi etmiyorlar.

Bazen cinayetler aşiri zorlama geliyor, yani açiklandiktan sonra. “Resmen vahşet olsun diye kasmişsiniz he” dedim okurken defalarca. Bazi şeyler çok zorlama hissettirdi, bazi şeyler çok doğal hissettirdi. Tam tatmin olamadim burada nedense.

Kisacasi adamlar, biz ne kadar bilgi varsa verdik düşünmesi size kalmiş demekten başka bir şey yapmiyor benim gözümde. O yüzden hikaye benden 7/10 aliyor. O swordlari sokmasaydiniz, bu kadar bilgi yüklemesi yapmadan işi basitleştirseydiniz, sirf her türlü karakterimiz olsun diye her “hatunu” işin içerisine sokmaya çalişmasaydiniz, bir şeyleri zorlamasaydiniz çok çok hoş olurdu.

ss (2014-04-02 at 05.27.19)

Ha hikayedeki komik bir göndermeyi söylemeden geçmiyeyim. Cinayetleri işleyen kişi ortalikta Darth Spider maskesini birakip duruyordu hep.

Anlatim Tarzi

Okurken görselin de desteği sayesinde aslinda aşağida yazanlar size altyazi gibi geliyor. Malum seslendirme de olduğu için, sanki bir anime izliyormuşsunuz da altta da yazilanlar geçiyormuş gibi bir his veriyor. O yüzden anlatim tarzi sizi hiç yormuyor çünkü tamamen bir ton yazi okuyormuşsunuz gibi hissiyata kapilmiyorsunuz. Akip gidiyor metinler, konuşmalar, sahneler. Sizi korkutmak için zaten anlatim tarzi kasmalarina gerek yok, yaşanan olaylar ve görüntüler yeterince korkutuyor. Fakat

ss (2014-04-02 at 03.23.20)

Fakat bazen lafi acayip uzatiyorlar. Az önce de bahsettiğim bilgi yüklemesi mevzusu. Bir yerden sonra “eee haci anlattin anlattin da noluyo şimdi” diye sormaya başliyorsunuz. Yaklaşik 1,5-2 saat boyunca tek bi karakterin bi saniye bile durmadan topluma yapilan komplo hakkindaki bilimsel açiklamalarini dinlemek/okumak gerçekten içinizi çürütüyor. Bir cümlenin 3-4 satir olduğu o bilimsel şeylerden bahsediyorum.

Anlatim tarzi derken burada “akici anlatim mi yoksa sizi yoran bir anlatim mi” diye değerlendirdim. “Anlatim” ile ilgili öve öve bitiremeyeceğim harika bir unsur var, onu başka bi kategori adi altinda yazacağim.

Sonuç olarak anlatim tarzina verebileceğim puan 7.5/10. Deneyimimi harika kilan şey malesef anlatim tarzi da değil, bizzat görselin ta kendisiydi çoğu sahnede. Böyle güzel görsellik, içerik sunmasalar bu vn’i bitirmem değil 1 hafta, 1 aydan bile fazla sürebilirdi.

Karakterler

Şimdi seri sadece bizim hatun grubu etrafinda değil, bu cinayetlerle ilgilenen polisler ve villainler etrafinda da ara ara döndüğü için karakter yelpazemiz çok geniş.

4714

Nichijou Takumi

Oynadiğimiz karakter. Üstte de tanimlamiştim. Son zamanlarda gördüğüm en gerçekçi karakterlerden birisiydi sanirim. Her ne kadar otaku olsa da, bir otakuya göre son derece mantikli hareketleri vardi. Okurken Takumi’nin içerisine gerçekten “girebildik” yani, o kadar güzel aktarmişlar. Siz bir karakterden önünde cinayet olduğunda “uu bakayim nolmuş” diye olayin dibine kadar girip, sonra da “bu cinayeti çözmeliyim” diye artist hareketlere girmesini beklerken, Takumi sadece “başlarim bu işe, başima hiç bela almiyayim” diyip kaçiyor. Çoğumuzun, hatta hepimizin yapacaği gibi.

Veya figürlerinden biri yere düştüğünde siz ekran başinda “Hayiiiiiiiiiiir” diye inliyorsunuz, o da inliyor. Veya deprem olduğu bir sahnede tüm oda darma duman olduğunda siz içinizden “hiii gitti bilgisayar” diye geçirdiğiniz an Takumi de hemen ilk iş bilgisayarina koşuyor. Veya chat’te konuştuğunuz Grim size cinayetli resimler attiğinda o kadar korkuyorsunuz ki bakamayip alt tab yapiyorsunuz. Geri oyuna döndüğünüzde farkediyorsunuz ki Takumi de alt tab yapmiş, chat sayfasini açmiş. Gerçekten beni çok şaşirtmişti böyle harika bir karakter yaratmalari.

4716

Nichijou Nanami

Kiz kardeşimiz oluyor kendisi. Açikçasi okurken “şu kiz gelse de iki eğlensek” dediğim tek karakterdi. Diğer kizlar okurken içimi o kadar baydi. Gayet sinifinizda, sokağinizda görebileceğiniz o “şimdi kizlar böyle böyle yapiyo, yeni trend bu” diye takilan tiplerden biri. (Tsun)

4718

Kusunoki Yua

Kendisini ilk kez bizi gizlice takip ederken görüyoruz. Bildiğiniz stalker yani. Ablasini (ikiz kardeşi) bu NewGen cinayetlerinden birinde kaybetmiş. O yüzden de kendi çapinda dedektifçilik oynayip bu cinayetleri çözmeye çalişiyor. Eh, baş şüphelisi de biziz. O yüzden bizi yakalamak için bilgisayarimizi hack’lemekten, iki yüzlülüğe kadar her yolu deniyor. (Hafif yangire)

4717

Kishimoto Ayase

Şehirde FES isimli bir grupta vokalist. Bu grup o bölgedeki gençler arasinda çok popüler çünkü söyledikleri şarkilarin sözlerinde NewGen cinayetleriyle bir bağlanti var. Olmasaydi da olurdu diyebileceğimiz bir karakter bence, “Swordunu bulmalisin” lafindan başka bir şey etmedi benim gözümde. Şunun sahneleri geçsin artik yeter diye söve söve okudum açikçasi, illa bir cool takinayim aman Allahim çok badass’im bugün tipinde. (kuudere)

4720

Orihara Kozue

Çok alakasiz bir şekilde bu kizin geçmişinden bazi sahneler görüyoruz serinin başlarinda. Daha sonra da birden okulumuza transfer oluyor ve kimseyle konuşmuyor. Daha sonra farkediyoruz ki iç sesiyle bu sword kullanan kişilerle konuşabiliyormuş. Kimi zaman ağzini oynatiyor kimi zaman zihninden doğru konuşuyor falan saçma sapan bi karakter. Hani resmen bi tane de o kasik uguuu tiplerinden bulunsun diye koymuşlar bunu başka bir şey değil. Gerçekten serinin başindan beri bir halta yaradiğini bile görmedim. Anca bilgi yüklemesi. (deresine lanet olsun bunun)

4719

Aoi Sena

Ulan bi tane iyi karakter var seride adam gibi, onu da ne kadar bilimsel açiklama varsa onlari yapsin diye kullanmişlar. Genelde şehirde elinde sworduyla şehirdeki “error”lari ariyor kendisi, biz de swordu görünce “oha o ne lan” olunca bu işkilleniyor, “sen benim swordu görebiliyor musun” diye. Sonra da başimiza musallat oluyor, ne kadar komplosu, teorisi neyi varsa anlatiyor da anlatiyor. Doğru düzgün kizin normal sahnesi yok, hep bi şeyler anlatiyor yazik ya kizdan soğuyorsunuz bi yerden sonra. “Aha geldi başliycak bi şeyler anlatmaya” diye. (bu da hafif tsun saniyorum ki, “tanisaniz seversiniz” tiplerinden)

4715

Sakihata Rimi

Bu kizi ilk kez Shogun’un bize resmini gösterdiği cinayet yerinde görüyoruz. Kurbanin tam önünde, eli yüzü kana bulaşmiş halde bize bakiyor. Tabi biz o ara topukladiğimiz için kizla tek kelime edemiyoruz. Ne hikmetse günler sonra öğreniyoruz ki bu kiz aslinda sinif arkadaşimizmiş, ki biz baya senelerdir arkadaşmişiz bu hatunla. Asil yanimizda bulunma amaci, bize niye yardim etmek istediği falan hep sonradan ortaya çikiyor. Ben kendisini pek sevmiyorum çünkü neticede göz göre göre gerçekleri bizden sakliyor. Amaci ne olursa olsun.

4721

Orgel Seira

Vee geldi favori karakterim. Blood Tune: The Animation diye bir animenin ana karakteri Seira. Takumi’nin favori karakteri. Seira zaman zaman Takumi’yle konuşup, onu dişaridaki gerçeklikten uzak tutmak için elinden geleni yapiyor. Hep odada onunla kalmasini istiyor falan. Takumi’nin delusionlarinda yer aliyor. Fakat daha sonra okudukça farkediyoruz ki Seira, Takumi’nin zayif yönünün ses bulmuş hali. Her şeyden kaçan, hep kendini düşünen, hep yalniz olmayan isteyen bir zayiflik.

Seira’nin diğer kiyafetindeki gözler beni çok etkilemişti “Whose eyes are those eyes?”

Bundan sonraki karakterler acayip spoiler olur, yazi da epey uzar o yüzden onlari açiklamiyorum. Karakterlere puan 7/10. O kadar çok gereksiz karakter var ki, sirf her türlü hatun karakterimiz olsun diye uğraşmişlar gerçekten okurken çok gözünüze batiyor. En sonunda da ne yapsak da hepsini bir şeye bağlasak diye düşünüp “Şövalye” yapalim demişler. Ellerine de var swordu oh bitti gitti.

Eklemeden geçmiyeyim, okurken Takumi’yi aslinda hep Swan Song’daki bi karakter olarak hayal ediyordum aklimda. Hareketleri olsun, değişimi olsun, konuşma tarzi olsun hep bana şu karakteri animsatmişti:

4024

Ne tesadüftür ki bu karakterin ismi Takuma.

Olay Örgüsü

Normalde incelemelerimde “route düzeni” diye bir bölüm eklerdim, burada route kavrami olmadiği için (yani her kiza bi route şeklinde) böyle bir şey ekliyeyim dedim çünkü C;H’ye yüksek puan vermemin tek sebebi bu.

Şimdi elimizdeki cinayet hikayesi olsun, karmaşik hikaye olsun aslinda çok basit bir şeyden ibaret. Daha önce de belirtmiştim, seri sadece bir grup karakter etrafinda dönmüyor. Bazen bir polis teşkilatinin yanindayiz, bazen şirket patronlarinin, bazen sokakta protesto yapan insanlarin, bazen yolda yürüyen iki kişinin, bazen hastanedeki hemşirenin, bazen Shogun’un derken tonla yerden yürüyor seri. Ve her sahnede öyle ya da böyle ipuçlari veriyorlar.

ss (2014-04-02 at 04.17.32)

Aslinda bu ipuçlarini karmaşik vermek yerine sirayla verseler, tüm mevzuyu çözmeniz 1 saatiniz bile almaz. Çünkü o kadar basit bir mevzu dönüyor ortada. Fakat adamlar bunu size öyle bir veriyor ki, siz katili öğrendiğinizde şöyle bir tepki veriyorsunuz: “YOK ARTİK NASİL BU KADAR KOLAY BİR ŞEYİ BİLEMEDİM? BURNUMUN DİBİNDEYDİ NASİL GÖREMEDİM!!!” Açikçasi ben bildiğiniz masaya yumruğumu indirmiştim. Üstelik bu tarz twistler sadece bir tane değil. Siz tam birinin şokunu yeni yeni atlatirken çat bi tane daha, çat bi tane daha vuruyorlar ve malesef tepkiniz hep ayni oluyor.

Nasil verdikleriniyse şöyle izah edeyim. Çok mantikli bir sebepten dolayi “ilahi bakiş açisiyla” anlatiliyor her şey. Zaman zaman bazi karakterlerin geçmişini falan görüyoruz. O sahnede tam önemli bir şey oluyor “oha o ne!” dediğiniz an sahne değişiyor. Çat başka bir yerdeyiz, başka bir olaya şahitlik ediyoruz. 5 dakika içinde o şok olduğunuz sahne aklinizdan siliniveriyor çünkü oradan kesinlikle hiçbir bağ veya tahmin çikaramiyorsunuz.

ss (2014-04-02 at 04.22.03)

Bir gizem/korku serisinde bir tane şeyi bile doğru tahmin edemediğinizde artik ellerinizi havaya kaldirip “pes ediyorum, siz kazandiniz” diye adamlari tebrik edesiniz geliyor. Gerçekten ayakta alkişlamak istedim, oyuncak gibi oynadilar okuyuculariyla adamlar. İşte bu yüzden olay örgüsüne koca bir 10/10 veriyorum.

Oynaniş/Görsellik/İçerik

Şimdi burada C;H size seçenekli bir vn sunmak yerine, delusion trigger denen bir sistem getiriyor. Bunlarin oyunda ne derece önemli olup olmadiğini açiklamayacağim ama ne tarz bir şey olduğunu anlatayim.

Mesela FES konserindeyiz, kuudere karakterimiz şarki söylüyor. Bi anda karakterin bize öylece baktiğini görüyoruz. İyice paranoyağa bağliyoruz “hayirdir niye bakiyor bu” diye. Derken ekranin sağ ve üst köşesinden kirmizi ve yeşil olmak üzere kalp atişi tadinda dalgalar geliyor. Diyelim yeşili seçtik, şöyle bir delusion görüyoruz:

ss (2014-04-02 at 04.29.19)

Başka bir gün okulda yine ayni kuudere kizimiz arkadaşlariyla konuşurken birden elini havaya kaldiriyor ve tam o an yine sağda solda kirmizi yeşil şeyler beliriyor diyelim. Bu sefer de kirmiziyi seçersek şöyle bir şey oluyor:

ss (2014-04-02 at 04.30.38)

İlk başta bu kirmizi yeşil mevzusunun nasil çaliştiğini, hikaye nasil etki ettiğini gerçekten kavrayamiyorsunuz. Ben bazen rastgele bastim, bazen hiç basmadim. Bu 3 seçeneğin arasindaki farklari, seriyi nasil etkilediğini falan sadece deneyimle anlayabilirsiniz bence. Yaşayarak öğrenme gibi bir şey

Gelelim görsellik kismina. Şimdi adamlar görsel açidan ellerinden gelen her şeyi yapmişlar. Ne yapsak da okuyucuyu vnye dahil edebilsek diye oturup kasmişlar. Karakterimiz sağa baktiğinda kamera sağa dönüyor, yukari bakarsa yukari dönüyor, korkudan arkasina baktiğinda arkaya gidiyor vesaire. Bu tarz harika kamera açilari var.

ss (2014-04-02 at 04.36.05)

Ekran kimi zaman düz bir arkaplan üzerine karakterler mantiğini, kimi zaman da bildiğiniz hareketli bir sahneyi arkaplan olarak kullanma mantiğini barindiriyor. Bunlari da harika kullaniyorlar. Mesela karakter internetten bir şeyleri araştiracak, @chan’a girip yorumlari okuduğunda sayfayi kaydirmasini bile siz belirliyormuş gibi hissediyorsunuz.

ss (2014-04-02 at 05.02.25)

Çizimler son derece harika zaten, anime çizimlerini görünce bu adamlar hiç emek sarfetmiş mi diye sormadan edemedim. VN’nin kendisinde yer yer animasyonlar da mevcut, sanki animenin içinden alinmiş da vnye konmuş gibi duran sword sahneleri var. CS’lerin de ağzi kimildiyor, göz falan kirpiyorlar. CG listesi de oldukça kabarik, şu an yazinin her yerine CG serpiştirme çabam da bu yüzden. 😀

İçerik kisminda da extras menüsünden bazi şeyler göstereceğim, çok yaratici buldum:

ss (2014-04-02 at 04.41.26)

Menü girişi bizim Takumi’nin bilgisayar ekrani bildiğiniz, arka planda da normal bilgisayarin fan sesi var. Bazen bu ekrani böyle açik biraktiğim oldu, sanki ses benim bilgisayardan geliyormuş gibi hiç garipsemeden öyle unutuyordum.

Bu da ana menü görüntüsü, elektrik mevzusunun seride bir önemi var. Ona da ithafen bakmaya doyamadiğim nadir ana ekranlardan:

ss (2014-04-02 at 04.43.26)

Ben bu kisma toplaminda kocaman bir 10/10 veriyorum. Bundan daha iyisini henüz görmedim çünkü olay örgüsünün bu kadar etkili olmasinda üstte saydiğim şeylerin de etkisi büyük. İçerikte h-scene olmadiğini da hatirlatayim, sadece seçtiğiniz “delusion”a göre öpüşme sahneleri falan gelebilir.

Müzik/Seslendirme

Müzik konusunda çok da tatmin olduğumu söyleyemeyeceğim. Ana menü müziği ve OP şarkilari gerçekten harika. Ama adamlarin elinde toplamda şu kadar bgm var:

ss (2014-04-02 at 04.53.19)

Bunlarin yarisi zaten günlük konuşmalarin arkasinda çalan klasik tekdüze parçalar. Korku ve gerilimin olduğu sahnelerde hep ana menüde çalan parçayi kullaniyorlar. Hep. Biri öldü, çat o müzik. Bi şeyden korktuk, çat o müzik. Twist oldu, çat o müzik. Artik o müziği duyunca aha kesin bi şey oldu yine moduna giriyorsunuz. Biraz daha emek vermeleri gerekirdi buna bence. Ki Abo Takeshi sanirim müziklerin arkasindaki isim, çok da severim diğer işlerini ama burada eksik bir şeyler vardi.

Seslendirme kismina ise hiç lafim yok, her karaktere cuk oturan sesler vardi. Takumi’nin isyanlari, çiğliklari, stalker kizin yangireye bağladiği anda sesinin bi anda değişmesi gibi harika işler çikaran VA’lar var. Tek tek bakmadim ünlü tipler miydi ama sanki sesler size yabanci gelmiyormuş gibi bir izlenim oluyor oynarken. Bazi tiplerin sesleri sinir bozucuydu gerçi onu da es geçmiyeyim.

Ses efektlerinde de sorun yok. Siniftayken arkaplandaki sinif gürültüsü falan çok iyi verilmiş. Hatta dikkat ettim o kalabaliğin arasinda bi eleman kendini kaptirmiş şarki söylüyor bi yerde, o yer geldiğinde güldüm hep.

Müziklere verdiğim puan 6/10
Seslendirme ve efektlere verdiğim puan 9/10

Sonuç

Sonuçta şöyle bir toparlarsak, twistleriyle ve farkli içerik sunumuyla gerçekten daha önce yaşamadiğiniz bir oynanabilirlik hissi yaşatiyor size. Ama bazen karakterlerin derinlerine inemeyişimizin eksikliğini yaşiyoruz. Veya ana karakter birden “hero” moduna girdiğinde çok zorlama geliyor çünkü o adamin kişiliği öyle değil. Bu kadar basit hero moduna geçmemesi gerekirdi bence.

Son konusunda da hiç tatmin olamadim. Sadece “bitti” yani. Elimizde son anlaminda bence doğru düzgün bir şey yoktu, tonla soru işaretiyle bitirmiştim ben. Her şeyi bizim bulmamizi istiyorlar kisacasi. Ama hiç de oturup yeniden oynayabileceğim bir vn değil o kadar bilgi yüklemesinen sonra. Seriyi bitirdiğinizde delusion triggerlari belirli bir rehbere göre seçtiğinizde bir route daha elde ediyorsunuz cinayetlerin nasil işlendiğini öğrenmekle alakali. Ama bu da tatmin edici değil, sadece birazcik boşluklar doluyor.

Bu tarz ufak tefek şeyleri göz ardi edersem, beni gece gece yerimde siçratacak kadar, arada durup durup arkama baktiracak kadar korkuttuğunu gizleyemem. Güzel bir deneyimdi.

Sonuç olarak Chaos;Head’e verdiğim puan 8.8/10.

7 thoughts on “ChäoS;HEAd

  1. Abi Rimi main chara değil mi en sona atmışsın. Ya da tüm heroineler eşit mi bilmiyorum. Valla oynama isteğim kaçtı kesin sinir olcam bütün kızlara D:

    Beğen

    • Abi Rimi sadece oyunun başinda o cinayet ekraninda biraz gözüküyo, ondan sonra Rimi’yi uzuuuuuuuun bi süre görmüyoruz. Heroine’lerin bizim karakterle tanişma sirasina göre düşününce Rimi en son dahil oluyo gibi bi şey.

      Bence sinir olursun, ben hepsine uyuzum. Bi imouto iyi Nanami’yi animsatiyo

      Beğen

      • Nanami derken Utena’daki Nanami’den bahsetmiştim ulan isimleri de ayniymiş hiç dikkat etmemişim asdjfasdjfasdf

        Valla ben bunu çok yavaş okudum çünkü başlari çok güzeldi. Yavaş yavaş okumaya çaliştim, 10 gün falan sürmüştür heralde. Günde 2 saat falan okuyordum İstanbul’daydim o aralar.

        Beğen

    • Aynen ya resmen hazirladim kendimi ona böyle bir de Nanami’yi çok seviyorum her açidan etkilemişti. Nanami’nin o kesik elle tüm vn boyunca dolaşmasi ayri bir travma 😀

      Beğen

  2. Geri bildirim: Steins;Gate 0 | akumina

Düşüncenizi Paylaşın

